شورای امنیت ماموریت نیروهای حافظ صلح در جولان را تمدید کرد

شورای امنیت ماموریت نیروهای حافظ صلح در جولان را تا ۳۱ دسامبر تمدید کرد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری شینهوا، شورای امنیت در جلسه روز دوشنبه تمدید ماموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در ارتفاعات جولان سوریه (آندوف) را به مدت شش ماه دیگر و تا ۳۱ دسامبر (۱۰ دی) تمدید کرد.

از سال ۱۹۷۴ گروهی از نیروهای سازمان ملل مامور نظارت بر توقف درگیری‌ها در منطقه جولان میان رژیم صهیونیستی و سوریه و حفظ آتش‌بس در این منطقه شد.

شورای امنیت در قطعنامه شماره ۲۶۳۹ خود که به اتفاق آراء تصویب شد، بر تعهد دو طرف به رعایت جدی و کامل بندهای توافق سال ۱۹۷۴ برای توقف درگیری‌ها میان دو طرف تاکید کرده و از دو طرف خواست حداکثر خویشتن‌داری را در پیش گرفته و از هرگونه نقض قوانین آتش‌بس و منطقه حائل ممانعت کنند.

همچنین اعضای شورای امنیت از دو طرف خواستند حمایت لازم را برای استفاده کامل نیروهای حافظ صلح از گذرگاه قنیطره و لغو محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کرونا به محض فراهم شدن شرایط بهداشتی به عمل آورند.

آنها در ادامه نیز از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جولان سوریه، کشورهای عضو شورا و نیز طرف‌های مسؤول خواستند با در نظر گرفتن شرایط همه‌گیری کرونا، تمامی اقدامات لازم برای حمایت از امنیت و سلامت این نیروها را در پیش بگیرند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.