اردن: صحبتی درباره تشکیل ائتلاف نظامی با مشارکت اسرائیل وجود ندارد

وزیر خارجه اردن تأکید کرد که هیچ صحبتی درباره تشکیل یک ائتلاف نظامی با مشارکت رژیم صهیونیستی طی سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه وجود ندارد.

به گزارش ارز پرس، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: ما برای ارائه یک طرح عربی مشترک که با نیازها و اولویت‌ها همسو باشد به هماهنگی می‌پردازیم. ما به فعالیت مشترکی برای مقابله با چالش‌هایی که درحال بزرگ شدن هستند نیاز داریم و این مسئله را با آمریکا در میان می‌گذاریم.

وی گفت: ما خواهان برقراری روابط خوب با ایران هستیم و باید مذاکرات برای پایان دادن به تنش‌ها داشته باشیم. هیچ صحبتی درباره تشکیل ائتلاف نظامی با مشارکت اسرائیل طی سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به منطقه وجود ندارد.

الصفدی گفت: باید افق سیاسی واقعی ایجاد شود که مذاکرات را از طریق تلاش منطقه‌ای بین المللی واقعی ازسربگیرد. هیچ چیزی درباره تشکیل ائتلاف نظامی با مشارکت اسرائیل در این مرحله به ما ارائه نشده است. نمی‌توان مسئله فلسطین را نادیده گرفت. باید برای حل آن تلاش کنیم.

وی گفت که گزارش رسانه‌های غربی و اسرائیلی درباره تصمیم تل‌آویو و کشورهای عربی برای ایجاد ائتلاف نظامی با کمک آمریکا جهت مقابله با تهدیدهای منطقه‌ای صحت ندارد.

الصفدی گفت: کشورهای عربی درحال انجام هماهنگی مشترکی قبل از سفر بایدن به منطقه هستند. سفر من به دوحه در همین راستا است و من نامه‌ای را از عبدالله دوم به تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر منتقل کردم.

وی بر محوری بودن مسئله فلسطین و اهمیت بحران سوریه و امنیت کشورهای شورای همکاری خیلج فارس تأکید کرد و گفت: ما همگی خواهان مکانیزم‌هایی هستیم که امنیت ما را از طریق مذاکره و حل مشکلات در کنار انرژی و امنیت غذایی تضمین کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.