آمریکا گلوله‌ای را که ابوعاقله با آن کشته شد، به فلسطین بازگرداند

تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، واشنگتن گلوله‌ای را که اکنون منتظر نتایج تحقیقات جنایی انجام شده روی آن در سفارت آمریکا هستیم، به تشکیلات بازگرداند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، محمد الشلالده، وزیر دادگستری تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار کرد: آمریکا صبح شنبه گلوله‌ای را که با آن شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره ترور شد، به تشکیلات خودگردان پس داد و بررسی‌ها روی آن انجام و مشخص شد که هیچ تغییری از نظر فنی روی آن صورت نگرفته و به همان شکلی که بوده، بازگردانده شده است.

الشلالده گفت: فکر می‌کنم باید تحقیق مستقلی انجام شود تا متوجه شویم دقیقا چه اتفاقی افتاده و چه کسی مسؤول آن است و انگیزه‌اش چه بوده است، زمانی که این موارد برای ما روشن شد، می‌توانیم درباره عواقب آن صحبت کنیم، فکر می‌کنم باید تحقیقی عینی انجام شود و خوشحالم که آمریکا می‌تواند در این زمینه کمک کند.

پیش از این تشکیلات خودگردان فلسطین با درخواست رسمی آمریکا موافقت کرده و گلوله‌ای را که ایوعاقله با آن کشته شد، برای انجام تحقیقات جنایی روی آن به آمریکا تحویل داد.

وزیر دادگستری فلسطین تاکید کرد: ابوعاقله تابعیت آمریکایی داشت و این حق آمریکا است که گلوله را برای انجام تحقیقی فراگیر و بی‌طرف بخواهد و ما مسؤولان تشکیلات خودگردان از این مساله استقبال می‌کنیم.

او افزود: هدف نهایی این است که مسؤولیت کیفری قتل ابوعاقله متوجه طرف اشغالگر شود.  

برخی منابع در گفتگو با الجزیره احتمال دادند که سفارت آمریکا در اراضی اشغالی طی ساعات آتی نتایج تحقیق خود درباره این گلوله را به تشکیلات خودگردان ارائه کند.

این منابع اظهار کردند: کار بررسی گلوله در ساختمان سفارت آمریکا در قدس غربی و با حضور یک کارشناس اسرائیلی انجام شد، البته فلسطینی‌ها به دلیل بی‌اعتمادی به طرف اسرائیلی که آن را تنها متهم این جنایت می‌دانند، کارشناسی را از طرف خود نفرستادند.

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند، "در صورتی که دست داشتن ارتش اسرائیل در این جنایت ثابت شود، مسؤولیت آن را برعهده خواهیم گرفت و بابت وقوع چنین اتفاقی متاسف هستیم".

اکرم الخطیب، دادستان کل فلسطین پیشتر تاکید کرده بود، واشنگتن کارشناسانی آمریکایی را برای انجام تحقیقات جنایی بر روی گلوله یاد شده آور و این بررسی‌ها در داخل ساختمان سفارت آمریکا در قدس انجام شد.

الخطیب افزود: تشکیلات خودگردان فلسطین از مسؤولان آمریکایی تضمین‌هایی گرفت که گلوله را به اسرائیل تحویل ندهند و همچنین تشکیلات خودش هرگز گلوله را به طرف اسرائیلی تحویل نخواهد داد.

آدام شف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس خواستار انجام تحقیقی مستقل در پرونده قتل ابوعاقله جهت شناسایی فرد مسؤول و انگیزه‌های او و محاکمه‌اش شد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.