درخواست مجدد چارچوب هماهنگی شیعیان عراق از کردها برای توافق بر سر نامزد ریاست جمهوری

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق بار دیگر خواستار توافق احزاب کرد این کشور بر سر نامزد ریاست جمهوری عراق شد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، چارچوب هماهنگی شیعیان عراق، که شامل گروه‌های سیاسی شیعه عراق به جز جریان صدر می‌شود، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نشستی را با حضور تمامی رهبران چارچوب برگزار کردیم.

در این بیانیه آمده است: در این نشست درباره آخرین تحولات سیاسی و مسائل اقدامات مربوط به تشکیل فراکسیون اکثریت در پارلمان و همچنین فعالیت کمیته‌های تشکیل شده توسط چارچوب برای گفت‌وگو با دیگر احزاب گفت‌وگو شد.

طبق این بیانیه، در این جلسه همچنین تعریف معیارها و سازوکارهای انتخاب نخست‌وزیر و وزرا با توجه به اهمیت و حساسیت برهه فعلی کشور بررسی شد.

حاضران در این نشست همچنین بر اهمیت تثبیت روند سیاسی از طریق تشکیل یک دولت هماهنگ که قادر به برآورده کردن خواسته‌های همه اقشار ملت عراق باشد، تاکید کردند.

رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در ادامع مجدداً بر درخواست خود از دو حزب اصلی اقلیم کردستان این کشور برای دستیابی به توافقی بر سر یک نامزد برای پست ریاست جمهوری تاکید کردند.

وضعیت سیاسی عراق در سایه عدم توافق احزاب سیاسی کشور بر سر تشکیل دولت جدید و انتخاب رئیس جمهور و نخست‌وزیر با وجود گذشت هفت ماه از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی و همچنین کناره‌گیری جریان صدر از روند سیاسی، روز به روز پیچیده‌تر می‌شود.

عدم تفاهم میان احزاب اقلیم کردستان عراق بر سر نامزد ریاست جمهوری، ممکن است موجب شود که فراکسیون اکثریت در پارلمان، دو حزب دموکرات و اتحادیه میهنی را وادار کند که نامزدهای خود را معرفی و یکی از آن‌ها با رأی نمایندگان انتخاب شود.

خروج از بحران فعلی در وهله نخست مستلزم معرفی نامزد ریاست جمهوری توسط احزاب کرد و تایید آن توسط پارلمان عراق است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.