سفر لاپید به فرانسه برای درخواست مداخله پاریس در پرونده ترسیم مرزها با لبنان

منابع از سفر نخست‌وزیر پیشبرد امور دولت رژیم صهیونیستی به پاریس به منظور گفت‌وگو با مقامات فرانسه درباره مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان اراضی اشغالی با لبنان خبر دادند.

به گزارش ارز پرس، روزنامه الشروق مصر اعلام کرد که یائیر لاپید، نخست‌وزیر پیشبرد امور دولت رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) به پاریس سفر می‌کند.

طبق این گزارش، لاپید درصدد است تا در جریان این سفر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه را به اعمال فشار بر لبنان و مداخله در پرونده مناقشه مرزی میان رژیم صهیونیستی و لبنان و مذاکرات غیرمستقیم در این باره میان آنها متقاعد کند.

در همین حال، روزنامه الأخبار لبنان نیز به نقل از یک مقام دولتی صهیونیستی در اشاره به ارسال سه پهپاد شناسایی توسط حزب‌الله به میدان گازی مورد مناقشه "کاریش" نوشت: حزب‌الله با آتش بازی می‌کند.

این مقام اسرائیلی در ادامه گفت: لاپید در این سفر اطلاعاتی را به ماکرون مبنی بر اینکه "چگونه حزب‌الله لبنان را به خطر می‌اندازد"، ارائه خواهد داد.

این نخستین سفر خارجی یائیر لاپید پس از به دست گرفتن سکان دولت رژیم صهیونیستی است و طبق گفته منابع رسانه‌ای قرار است که او در این سفر درباره مذاکرات هسته‌ای ایران نیز با ماکرون رایزنی کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.