حزب‌الله لبنان: خواهان نفت و حقوق کامل خود هستیم/آمریکا نمی‌خواهد لبنان دولتی داشته باشد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد که این کشور خواهان نفت و حقوق کامل خود است و ضعیف نیست و می‌تواند از حقوق خود حفاظت کند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از شبکه خبری المیادین، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در چهلمین سالروز تأسیس این حزب گفت: ما امروز مقابل یک خواسته برحق هستیم که با بازپس گیری منافع نفتی و گازی در آب‌های لبنان مرتبط است. وعده‌های برخی درباره به تأخیر انداختن حل بحران فایده‌ای ندارد و نمی‌توانیم وقت را همین طور هدر بدهیم تا اسرائیلی‌ها استخراج گاز را به عنوان یک واقعیت بر ما تحمیل کنند. معادله واضح است ما نفت خود و حقوق کاملمان را بی کم و کاست می‌خواهیم. لبنان ضعیف نیست و می‌تواند از حقوق خود محافظت کند.

وی درباره تشکیل دولت گفت: پارلمان جدید یک ایستگاه جدید و مرحله جدید است. اگر دولت تشکیل شود پارلمان و مخالفان می‌توانند آن را مجازات کنند. اگر تشکیل نشود هیچ کسی در پارلمان حق مجازات دیگری را ندارد. همگی ما می‌خواهیم دولتی تشکیل شود که بتواند ما را به بهترین شرایط منتقل کند. وضعیت امروز دشوار است. باید دولت با کمترین امکانات تشکیل شود. وجود یک دولت بهتر از نبود آن است.

نعیم قاسم گفت: آمریکا و همراهانش نمی‌خواهند لبنان دولت داشته باشد و به آسایش برسد و همه چیز را به مابعد ریاست جمهوری جدید موکول می‌کنند. اما ما باید اقدامات جسورانه‌ای را برای تشکیل دولت اتخاذ کنیم.

در این راستا نجیب میقاتی، نخست وزیر مکلف لبنان ساختار کابینه خود را برای میشل عون، رئیس جمهور لبنان فرستاده است تا آن را بررسی کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.