توافق رهبران سودان و اتیوپی برای حل اختلافات پس از درگیری‌های مرزی اخیر

نخست وزیر اتیوپی و رئیس شورای حاکمیتی اعلام کردند که پس از تشدید درگیری‌های مرزی در اواخر ماه گذشته میلادی، برای حل و فصل مسالمت‌آمیز تمامی مسائل به توافق دست یافته‌اند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از سایت المیادین، آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی و عبد الفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان اعلام کردند که به توافقی دست یافتند تا تمامی مسائل را به صورت مسالمت آمیز حل و فصل کنند.

هیچ اشاره‌ای به نزاع کنونی بر سر منطقه مرزی "الفشقه" و یا هر مسأله مشخص دیگری نشده است.

آبی احمد با عبد الفتاح البرهان در نایروبی، پایتخت کنیا در حاشیه نشست سازمان بین دولتی توسعه در شرق آفریقا "ایگاد" که شامل ۸ عضو از کشورهای شاخ آفریقا و کشورهای همسایه است، دیدار کرد.

آبی احمد در توییتر نوشت: هر دو متعهد شدیم که گفت‌وگو کنیم و به راهکاری مسالمت آمیز برای مسائل کنونی دست یابیم.

شورای حکومتی سودان نیز بیانیه مشابهی صادر و اعلام کرد که این نشست "بسیار ثمربخش و موفق" بود.

در ماه گذشته میلادی، ارتش سودان که قدرت را از کودتای اکتبر ۲۰۲۱ در دست گرفت، ارتش اتیوپی را به اعدام هفت سربازش و یک غیرنظامی در ۲۲ ژوئن متهم کرد.

مقامات اتیوپی اجرای حکم اعدام را رد کرده و نیروهای سودانی را متهم به ورود به خاک اتیوپی و آغاز درگیری با شبه‌نظامیان داخلی کرد که قربانیانی از دو طرف بر جای گذاشت.

از مدت‌ها پیش مرزهای سودان و اتیوپی شاهد تنش و درگیری است. خارطوم ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ از سیطره کامل ارتش بر تمام خاک کشورش در منطقه مرزی الفشقه در مرز با اتیوپی خبر داد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.