تردد اولین قطار روسیه به بندر شهیدرجایی بندرعباس

به گزارش خبرنگار ارز پرس، رستم قاسمی روز جمعه در جریان سفر به کردستان با بیان اینکه در روسیه بالغ بر ۱۰ میلیون تن قرارداد ترانزیتی بسته شده است، عنوان کرد: مقرر شده قطارها و خودروهای روسیه و ایران به طور مستقیم وارد دو کشور شوند و در هفته جاری اولین قطار روسیه به سمت بندر شهید رجایی بندرعباس حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه ۱۰ میلیون تن با قراردادهای دیگری که با کشورهای دیگر بسته شده است، حدود ۲۰ میلیون تن قرارداد ترانزیت از ایران را رقم زده است، بیان کرد: این عمل منابع بسیار بزرگی ایجاد می‌کند و برای کشور هم به لحاظ سیاسی، اجتماعی و امنیتی به عنوان یک جایگاه خاص ژئوپلیتیکی تأثیر گذار است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: برنامه‌ای را در نظر داریم تا به زودی پس از تصویب در میان مقامات عالی کشور طی چند روز آینده، تحول اساسی در حوزه ترانزیت کشور را رقم بزنیم و تحولی است که در ۳۰ سال گذشته به آن دست نیافته بودیم.

قاسمی ادامه داد: این طرح تحول در حوزه هواپیمایی، حمل و نقل ریلی و … را به دنبال دارد تا بتوانیم از ظرفیت‌های کریدورهای کشور بهره گیریم.

وزیر راه و شهرسازی به دیدار با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: گزارشی به مقام معظم رهبری ارائه داده شد و ایشان فرمودند این طرح‌ها خوب است اما باید عملیاتی شود، این امر تاکید مقام معظم رهبری است، لذا باید انجام پروژه‌ها سرعت گیرد.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.