شورای امنیت امروز درباره سوریه نشست اضطراری برگزار می‌کند

با پایان مدت مکانیسم کمک رسانی فرامرزی به سوریه از طریق گذرگاه «باب الهوی» در مرز ترکیه، شورای امنیت سازمان ملل امروز (دوشنبه) در تلاش برای تمدید این قطعنامه که شب گذشته مدت اجرای آن پایان یافت، جلسه مشورتی اضطراری را برگزار می‌کند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از القدس العربی، منابع مذکور اظهار داشتند: اصلاحاتی در پیش‌نویس قطعنامه مشترک ایرلند و نروژ درخصوص تمدید مجوز فعالیت سازمان ملل به مدت یکسال برای ارائه کمک‌ها به آوارگان سوری وارد شد.

پیش‌نویس قطعنامه قبلی روز جمعه با وتو روسیه مواجه شد.

منابع مذکور که نخواستند نام‌شان ذکر شود، توضیحی درباره محتوای اصلاحات وارد شده ارائه ندادند و گفتند: معلوم نیست این اصلاحات خواسته روسیه را برآورده کند یا نه.

تا نیمه شب یکشنبه به وقت نیویورک، هیچ گونه تایید رسمی از سوی نمایندگی دائم برزیل در سازمان ملل درباره برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت درباره سوریه اعلام نشد.

برزیل ریاست دوره‌ای شورای امنیت در ماه ژوئیه جاری را برعهده دارد.

اغلب کشورهای عضو شورای امنیت (۱۵ کشور) به استثنای روسیه و چین بر اهمیت تداوم کمک‌های انسانی به سوریه از مرز ترکیه تاکید دارند.

باب الهوی تنها گذرگاهی است که از طریق آن می‌توان بدون عبور از مناطق تحت کنترل دولت سوریه، کمک‌های سازمان ملل را به شمال غرب سوریه، رساند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.