هشدار اتحادیه اروپا درباره خطر بقایای مواد منفجره از جنگ یمن برای غیرنظامیان

اتحادیه اروپا نسبت به خطر مین‌ها و بقایای مواد منفجره باقی مانده از جنگ در یمن هشدار داد و تاکید کرد که این مواد منفجره زندگی غیرنظامیان را تحت تاثیر خواهد داد.

به گزارش ارز پرس؛ به نقل از روسیا الیوم، مرکز حفاظت مدنی و عملیات بشردوستانه کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: بقایای مواد منفجره یکی از موانع اصلی نیازمندان یمنی در دسترسی به کمک‌های بشردوستانه است که بیش از ۷ سال است در جنگ به سر می‌برند.

وی افزود: در حالی که تعداد تلفات غیرنظامیان از زمان آغاز آتش بس در یمن تحت نظارت سازمان ملل که در ۲ آوریل ۲۰۲۲ آغاز شد، کاهش یافته است، وجود گسترده بقایای مواد منفجره از جنگ در یمن همچنان خطری قابل توجه برای غیرنظامیان به‌ویژه آوارگانی است که به خانه‌های خود باز می‌گردند.

این مرکز اروپایی افزود: در پروژه نظارت بر تاثیرات جنگ بر غیرنظامیان (CIMP)، تنها در ماه ژوئن، تعداد تلفات ناشی از این مواد منفجره باقی مانده از زمان جنگ، ۶۸ تن گزارش شده است که ۲۱ تن از آنها کودک هستند.

این مرکز با تاکید بر اینکه بقایای مواد منفجره جنگ یکی از موانع دسترسی بشردوستانه به ویژه در نیمه اول سال ۲۰۲۲ بود، افزود: یمن در زمره ۴ کشوری قرار دارد که از بیشترین محدودیت دسترسی به کمک‌های بشردوستانه در جهان رنج می‌برند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.