الکاظمی: ما جزو هیچ محور یا ائتلافی در منطقه نیستیم

نخست وزیر عراق اعلام کرد که در نشست سران ریاض بر پرونده‌های آب و تغییرات آب و هوایی و اقتصاد تمرکز خواهد کرد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری عراقی "واع"، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در دیدار با تعدادی از خبرنگاران گفت: نشست سران ریاض که شنبه با مشارکت کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس)، آمریکا، مصر و اردن برگزار می‌شود فرصتی برای سرمایه گذاری و تبادل فرهنگی و آموزش و بهداشت است. جهان بسیاری از مفاهیم را بعد از کرونا تغییر داد و استراتژی امنیت و دفاع بهداشت، آموزش و صنعت شده است. پس عاقلانه نیست که استراتژی ما مبتنی بر اوهام و سوءظن و دوری از مشترکات فرهنگی باشد.

وی گفت که در نشست سران ریاض درباره پرونده‌های آب و تغییرات آب و هوایی و اقتصاد صحبت خواهد کرد.

الکاظمی گفت: زمانی عراق به دلیل سیاست‌های اشتباه به حاشیه رانده شده بود و این مسئله تأثیر بدی بر زیرساخت ما گذاشت. بعد از سال ۲۰۰۳ سیاست انزوا به دلایلی ادامه یافت. عراق توانست به انزوا پایان دهد و نقش خود را در روابطش با کشورهای منطقه و جهان بازیابد. عراق امروز بیش از دیگر کشورها از تغییرات آب و هوایی متضرر شده است. برای همین تصمیم گرفتیم با برادران و دوستانمان برای عبور از این چالش‌ها همکاری کنیم.

وی درباره مسئله فلسطین گفت: موضع عراق درباره مسئله فلسطین ثابت و واضح است. ما جزو هیچ محور و ائتلافی در منطقه نیستیم. ما سیاست متوازن خود را با همسایگان حفظ می‌کنیم.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.