هشدار چین به آمریکا درباره وخیم کردن روابط و تنش در آسیا-اقیانوسیه

چین به ایالات متحده نسبت به تخریب بیشتر روابط دوجانبه پرتنش و تقسیم‌بندی منطقه آسیا – اقیانوسیه به بلوک‌هایی از ائتلاف‌ها هشدار داد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از سایت سوث چاینا مورنینگ پست، این هشدار وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در پایان سفر یازده روزه‌اش به منطقه جنوب‌شرق آسیا مطرح شد که همچنین شامل نشست پنج ساعته با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بالی اندونزی بود.

«شینهوآ» خبرگزاری دولتی چین به نقل از وانگ یی گزارش داد: آمریکا باید تشویش درباره تهدید را حذف کرده و از فکر همیشگی خود مبنی بر اینکه "یا شما می‌بازید، یا من برنده می‌شوم" (همیشه فقط یک پیروز هست)، دست بکشد.

وانگ گفت: ایالات متحده باید از یک سری اقدامات اشتباه که به روابط چین و آمریکا و ثبات استراتژیک منطقه آسیب می‌زند، دست بردارد و با چین برای مدیریت مؤثر درگیری‌ها و اختلافات همکاری کند. دو ملت همچنین باید به دنبال همزیستی مسالمت‌آمیز در منطقه آسیا و اقیانوسیه و تعاملات مثبت باشند.

وزیر خارجه چین در جریان گفت‌وگو با بلینکن در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ در اندونزی، سه لیست از خواسته‌ها و فهرستی از زمینه‌هایی را که چین می‌خواهد با ایالات متحده همکاری کند، مانند تغییرات آب و هوایی و بهداشت عمومی ارائه کرد.

وانگ همچنین گفت که ایالات متحده باید از مداخله در امور داخلی چین از طریق تایوان، سین‌کیانگ و هنگ‌کنگ و همچنین اختلافات دریایی بین چین و همسایگانش دست بردارد. با این حال، وانگ همچنین گفت که حفظ ارتباط منظم با ایالات متحده ضروری است و هر دو کشور مایلند راه‌هایی را برای تعامل مثبت در منطقه آسیا و اقیانوسیه بررسی کنند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.