ایراد شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین‌ دادرسی دیوان عدالت اداری

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری که صبح امروز امروز (شنبه 25 تیر)‌ برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به برخی مصوبات مورد بررسی از سوی این شورا در هفته‌های اخیر گفت: یکی از موارد مورد بررسی در شورا، لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بود که این لایحه در مراحل قبل با اشکالات و ایراداتی مواجه شد و مجددا مورد اصلاح قرار گرفت. بنابراین این مصوبه خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

وی افزود: این مصوبه به دنبال ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است و ما تلاش کردیم که حقوق مردم در این طرح به درستی رعایت شود.

طحان نظیف با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری در جلسات شورای نگهبان، عنوان کرد: این طرح نیز در 8 جلسه در شورا مورد بررسی قرار گرفت و بررسی آن هفته گذشته به پایان رسید و تا روزهای آتی به مجلس ارائه خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در این مصوبه برخی اختیارات به رئیس دیوان عدالت اداری داده شده بود و این موارد صلاحیت‌ها و اختیارات رئیس قوه قضائیه را محدود می‌کرد. از این جهت به این موضوع ایراد گرفته شده بود. همچنین این موارد مغایر اصل 185 قانون اساسی بود بنابراین مصوبه مذکور جهت رفع ایرادات به مجلس بازگردانده شد.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.