بخش خدمات با 51.2 درصد، بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داد

به گزارش خبرنگاراقتصادی پایگاه خبری ارز پرس، مطابق آخرین آمار ارائه شده از مرکز آمار ایران, بررسی نرخ بیکاری افراد 15ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که 9.2 درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) در بهار امسال بیکار بوده‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل ( بهار 1400) ، 0.4 درصد افزایش یافته است.

جمعیت شاغلین 15ساله و بیشتر در این فصل 23میلیون و 578هزار نفر بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل 98هزار نفر کاهش داشته است. بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که در بهار ١٤� ١، بخش خدمات با 51.2 درصد بیش­‌ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با 32.7 درصد و کشاورزی با 16.0 درصد قرار دارند.

بررسی اشتغال در بخش های عمده فعالیت اقتصادی نشان می دهد که بخش خدمات با 51.2 درصد بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش های صنعت با 32.8 درصد و کشاورزی با 16.0 درصد قرار دارند. سهم شاغلان بخش کشاورزی وصنعت در بهار 1401 نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب برابر با 1.9 درصد و 0.5 درصد کاهش و سهم شاغلان بخش خدمات 2.4 درصد افزایش داشته است.

 

انتهای پیام/

 

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.