دیدار وزرای امور خارجه کره جنوبی و ژاپن برای کنار گذاشتن اختلافات تاریخی

وزیر امور خارجه کره جنوبی امروز (دوشنبه) نشستی را با همتای ژاپنی‌اش در توکیو آغاز کرد؛ اقدامی که حامل پیام آشتی است به امید اینکه این دو همسایه بتوانند بر اختلافات تاریخی‌شان غلبه کنند و روابط خدشه‌دار شده‌شان را بهبود ببخشند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری رویترز، روابط ژاپن و کره جنوبی سال‌هاست که به خاطر میراث تلخ اشغال کره توسط ژاپن از سال ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ میلادی مخدوش شده است. اختلافات در مورد مسائلی از کار اجباری زمان جنگ گرفته تا کنترل بر صادرات وجود دارد اما هر دو کشور نسبت به بهبود روابط ابراز تمایل و علاقه کرده‌اند.

پارک جین، وزیر امور خارجه کره جنوبی در جریان دیدار با یوشیماسا هایاشی، همتای ژاپنی‌اش در نخستین سفرش به توکیو از زمان روی کار آمدن یون سوک-یول، رئیس جمهور جدید کره جنوبی در مه سال جاری میلادی لبخند به لب داشت و قرار است پس از این نشست نیز مراسم شامی برگزار شود.

هنوز هیچ جزئیاتی از این دیدار منتشر نشده است.         

پارک جین پیش از سفر به توکیو به خبرنگاران در سئول گفت: این سفر بسیار معنادار و مهم است. من به طرف ژاپنی اعلام خواهم کرد که رئیس جمهور کشورمان قویا خواستار بهبود روابط این دو کشور است.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که آمریکا تلاش می کند تا هر دو متحد کلیدی‌اش در شمال آسیا را برای بهبود روابط و همکاری در مسائلی چون برنامه‌های موشکی و اتمی کره شمالی و نفوذ رو به رشد چین ترغیب کند.

علی‌رغم نگرانی‌ها دال بر اینکه مرگ شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن ممکن است به تغییر اولویت‌های سیاسی این کشور منجر شود، مقامات کره جنوبی امیدوارند سفر این مقام عالی رتبه مذاکراتی را برای تضمین غلبه بر اختلافات آغاز کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.