شکایت از غول مواد غذایی آمریکا به علت سم موجود در محصولات آن

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس به نقل از راشاتودی، غول مواد غذایی ایالات متحده یعنی مارس Mars با یک شکایت دسته جمعی مواجه شد که ادعا می کند آب نبات های معروف اسکیتلزSkittles  این شرکت "برای مصرف انسان نامناسب هستند" چرا که حاوی "سم شناخته شده‌ای" هستند که این شرکت در سال 2016 متعهد به حذف آن شده بود.

جنیل تیمز در یک شکایت دسته جمعی پیشنهادی در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی کالیفرنیا در روز پنجشنبه اعلام کرد که این آبنبات‌ها به دلیل "افزایش سطح" دی اکسید تیتانیوم، یک افزودنی غذایی، برای مصرف کنندگان بسیار مضر هستند.

طبق این شکایت، دی اکسید تیتانیوم در ماه آینده میلادی در اتحادیه اروپا ممنوع خواهد شد، چرا که سازمان ناظر بر ایمنی مواد غذایی در این اتحادیه آن را به دلیل امکان تغییر در دی‌ان‌ای DNA  فرد مصرف کننده "ناایمن" تشخیص داد.

این شکایت همچنین ادعا می کند که این افزودنی که در رنگ، چسب، پلاستیک و مواد سقف استفاده می شود، می تواند باعث آسیب DNA، مغز و اندام ها و همچنین ضایعات در کبد و کلیه شود.

در این شکایت آمده است: یک مصرف کننده منطقی انتظار دارد که این آبنبات‌ها را که به بازار عرضه شده و به فروش می رسند، بتوان با خیال راحت خریداری و مصرف کرد. با این حال، این محصولات ایمن نیستند.

در سال 2016، مارس قصد خود را برای حذف تدریجی دی اکسید تیتانیوم از محصولات خود در سال های آینده به اشتراک گذاشت.

این شرکت اعلام کرد که استفاده از دی اکسید تیتانیوم در محصولاتش با مقررات FDA مطابقت دارد و از اظهار نظر در مورد دعاوی مطرح شده خودداری کرد.

در ماه مه 2021، سازمان ایمنی غذای اروپا اعلام کرد که دی اکسید تیتانیوم "دیگر نمی‌تواند به عنوان یک افزودنی غذایی ایمن در نظر گرفته شود".

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.