تجمع دانشجویی در محکومیت بازداشت حمید نوری مقابل سفارت سوئد

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری ارز پرس، جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران  عصر امروز (سه‌شنبه 28 تیر) با حضور در مقابل سفارت سوئد در تهران، ضمن محکومیت حکم دادگاه سوئد مبنی بر حبس ابد برای حمید نوری، خواستار آزادی فوری این تبعه کشورمان شدند.

دانشجویان در این تجمع با تاکید بر نقش رژیم صهیونیستی و سازمان منافقین در بازداشت غیرقانونی حمید نوری به سفیر و دولت سوئد هشدار دادند که مسئولیت تمامی عواقب این اقدام غیرقانونی با آنها است.

تجمع کنندگان همچنین با تاکید بر اینکه اقدام غیرقانونی دولت سوئد موجب خدشه دار شدن روابط این کشور با ایران می‌شود، خاطرنشان کردند: دولت و وزارت خارجه باید با تحمیل فشار سیاسی و دیپلماتیک به دولت سوئد زمینه آزادی این تبعه کشورمان را فراهم کنند.

به گزارش ارز پرس، حمید نوری شهروند ایرانی آبان ماه سال 98 در بدو ورود به استکهلم سوئد در فرودگاه دستگیر شد. این دستگیری براساس دسیسه گروهک تروریستی منافقین و پرونده سازی برای جمهوری اسلامی صورت گرفت. 

آقای حمید نوری بعد از دستگیری حدود 1000 روز را در انفرادی تحت انواع شکنجه‌ها به سر برد و تا 8 ماه خانواده وی اطلاعی از او نداشتند. در  دادگاه نمایشی وی، برخی سرسپردگان منافقین حضور یافته و اعتراف‌های دروغین علیه وی بخاطر حضورش در قوه قضاییه در دهه 60 مطرح کردند. به تازگی دادگاه سوئد در حکمی غیرعادلانه حکم حبس ابد برای آقای حمید نوری صادر کرد. 

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.