درخواست عمار حکیم از بازیگران سیاسی عراق برای خروج از بن بست فعلی

رهبر جریان حکمت ملی عراق با فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق درباره روند تشکیل دولت و چالش‌های موجود در این زمینه بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از الفرات نیوز، عمار حکم، رهبر جریان حکمت ملی عراق سه‌شنبه با جنین هنیس پلاسخارت، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق دیدار و گفتگو کرد.

در بیانیه دفتر عمار حکیم آمده است که رهبر جریان حکمت عراق در این دیدار بر اهمیت تشکیل دولت بر اساس معیارهای خاص در راستای انتخاب رئیس‌جمهور و وزرای آن و همچنین بر لزوم تشکیل یک تیم هماهنگ از شخصیت‌های کارآمد و صادق تاکید کرد.

حکیم همچنین در جریان این نشست از تمامی بازیگران صحنه سیاست عراق خواست که به مسئولیت خود جهت پایان دادن به بن بست سیاسی فعلی در کشور پایبند باشند.

وی بار دیگر از دو حزب اصلی اقلیم کردستان عراق خواست تا بر اختلافات میان خود فائق آیند و بر سر تعیین نامزدی واحد جهت تصدی پست ریاست جمهوری عراق به توافق رسند.

حکیم همچنین بر اهمیت نقش نهادهای بین المللی در کمک به عراق برای یافتن راه‌حل‌هایی برای مقابله با بحران آب و هوا و امنیت غذایی تاکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق اعلام کرد: با توجه به اینکه ثبات عراق یک ضرورت برای امنیت و ثبات در منطقه و جهان است، اهمیت حضور این کشور در مجامع بین‌المللی در سطح فرهنگی و اجتماعی بسیار مفید و تعیین کننده خواهد بود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.