ناگفته‌های نماینده سابق رژیم صهیونیستی درباره تصویب قطعنامه ۲۳۳۴ علیه شهرک‌سازی

نماینده سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل اعلام کرد که سفیر یک کشور اسلامی اواخر ۲۰۱۶ به او اطلاع داده بود که باراک اوباما قصد دارد از پیش نویس قطعنامه‌ای علیه این رژیم حمایت کند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از روزنامه "یسرائیل هیوم"، دنی دانون، نماینده سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در کتابی به نام "لانه شیر" آورده است: در اواخر ۲۰۱۶ و یک ماه قبل از روی کارآمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای گذراندن تعطیلی عید "الانوار" یهود با خانواده‌ام به پرتوریکو رفتم. به محض رسیدن به آنجا سفیر یک کشور اسلامی با من تماس گرفت و گفت که دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا قصد دارد از پیش نویس قطعنامه ۲۳۳۴ حمایت کند. این قطعنامه دسامبر ۲۰۱۶ تصویب شد و شهرک سازی در کرانه باختری را محکوم می‌کند. این باعث شد تا فورا به نیویورک بروم.

وی گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر (وقت) اسرائیل در آن زمان با اوباما تماس گرفت اما معاونانش به او گفتند که برای تعطیلات به هاوایی رفته است.

طبق این گزارش تلاش‌های دانون برای تماس با سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل در آن زمان نیز شکست خورد. تلاش‌های مشاوران ترامپ (رئیس جمهوری منتخب آن زمان) در آن زمان در قانع کردن مصر به کناره گیری از ارائه پیش نویس قطعنامه موفق شد اما دولت اوباما نیوزیلند و سنگال را به ارائه پیش نویس به جای مصر قانع کرد.

دانون که ریاست فعالی سازمان "لیکود جهانی" را برعهده دارد، گفت: ویتالی چورکین، نماینده آن زمان روسیه در سازمان ملل به من گفت که مسکو از اقدام اوباما ناخرسند است اما مسکو نمی‌تواند این قطعنامه را وتو کند. چورکین به من گفت که آمریکایی‌ها قصد دارند پیش نویس قطعنامه دیگری را نیز ارائه کنند که خطرناک‌تر از قطعنامه ۲۳۳۴ است و نام آن را معیارهای اوباما برای صلح میان اسرائیل و فلسطین گذاشته‌اند. چورکین متعهد شد تا این قطعنامه را وتو کند.

دانون گفت: چورکین تلاش کرد رأی گیری درباره قطعنامه ۲۳۳۴ را به تأخیر بیندازد اما بقیه اعضای شورای امنیت مخالفت کردند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.