جلوگیری از تغییر کاربری ۱۷ هزارمتر مربع از اراضی کشاورزی در کاشمر

به گزارش خبرنگار ارز پرس، محمد شجعی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۵ مورد پی کنی و پی ریزی درروستای کسرینه و زنده جان شهرستان کاشمر قبل از ایجاد بنا تخریب شد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر افزود: سالیانه بخشی از بهترین اراضی کشاورزی کشور به دلایل گوناگون تغییر کاربری یافته و به مصارف غیر کشاورزی تبدیل می‌شود لذا خروج اینگونه اراضی از مسیر تولید لطمات جبران ناپذیری به بدنه کشاورزی وارد می‌کند و امنیت غذایی که اولویت اول هر کشور است را تهدید می‌کند.

وی تصریح کرد: به همین منظور قانونگذاران با درک صحیح از اهمیت صیانت از اراضی کشاورزی به عنوان یکی از اصلی ترین ارکان توسعه پایدار، قانون حفظ اراضی زراعی و باغی را به تصویب رساندند تا ضمن ضابطه مند کردن تغییر کاربری‌ها، مجازات‌هایی را نیز برای برخورد با متخلفین پیش بینی کرده باشند.

شجعی ادامه داد: در همین راستای و به منظور حفظ کاربری اراضی زراعی و تداوم بهره وری کشاورزی و با اجرای قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری، ۱۵ مورد پی کنی و پی ریزی غیرمجاز به متراژ هزار و ۳۷۰ متر قبل از ایجاد بنا تخریب و مساحتی حدود ۱۷ هزارمتر مربع از اراضی کشاورزی تغییر کاربری یافته شهرستان کاشمر آزاد سازی و به حالت اولیه باز گردانده شد.

شجعی از کلیه تولید کنندگان عرصه تأمین امنیت غذایی کشور خواست قبل از هرگونه اقدام جهت ساخت وساز و یا تغییر کاربری اراضی کشاورزی نسبت به اخذ مجوزهای لازم از نهادهای مربوطه از جمله سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی که مرجع صدور اینگونه مجوزها می‌باشند اقدام کند تا از خسارت‌های احتمالی پیشگیری به عمل آید.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.