خشکاندن عمدی 13 اصله درخت در خیابان ولیعصر/ ورود دادستانی و سازمان بازرسی به پرونده مالک متخلف

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس؛ علی‌محمد مختاری؛ مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران صبح امروز در حاشیه برگزاری هشتادویکمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران، در ارتباط با خشکاندن 13 اصله درخت در تنومند و باغ بن محیط بالا در خیابان ولیعصر(عج) توسط مالک یک ساختمان اظهار کرد: همانطور که در روزهای گذشته این موضوع در فضای مجازی و رسانه‌ها مطرح شده که حساسیت زیادی را ایجاد و شهرداری نیز به این موضوع ورود پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: ما نیز نامه‌ای به شهرداری منطقه یک ارسال کرده‌ایم که سریعا اقدامات لازم جهت جلوگیری از ساخت‌وساز در این محل توسط مالک گرفته شود و هرگونه فعالیت ساختمانی در این محدوده ممنوع باشد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: همچنین این پرونده به کمیسیون ماده 7 ارسال شد و روز گذشته جلسه‌ای در باب این مسئله برگزار و بر اساس تصمیم اخذ شده قرار شده اعمال ماده 4 صورت بگیرد.

مختاری با تاکید بر اینکه مالک عمدا درختان خیابان ولیعصر را در مقابل ساختمان خود خشکانده گفت: این مسئله جرم محسوب می‌شود و در واقع مالک پلاک ثبتی جرم کرده است. ضمن اینکه دادستانی نیز به این موضوع وارد شده و توقف هرگونه عملیات ساختمانی در این محدوده صادر و ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه درختان خیابان ولیعصر با توجه به بن محیط بالا به عنوان سرمایه ملی در حوزه فضای سبز محسوب می‌شوند، گفت: سازمان بازرسی کشور نیز به این موضوع وارد شده است و خواسته است که برخورد قاطع با این مسئله صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه پرونده این اتفاق در دادستانی شعبه37 همچنان مفتوح است، گفت: مالک مکلف شده است که 13 اصله درخت را در همان موقعیت و با همان محیط بن بالا بکارد و این مسئله از طریق شهرداری و سازمان بوستان‌ها نظارت خواهد شد.

مختاری با بیان اینکه این درختان دارای محیط بن بالا بین 120 تا 150 بوده اند، گفت: شهرداری تهران به هیچ عنوان با قطع درختان و خشکاندن آنها کوتاه نخواهد امد و با عوامل چنین اقداماتی برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.