بازدید هیئت عالی‌رتبه نظامی عراق از مرزهای این کشور با ترکیه

منابع خبری اعلام کردند که یک هیئت نظامی عالی‌رتبه عراقی دوشنبه برای بررسی و ارزیابی وضعیت امنیتی موجود در مرزهای این کشور با ترکیه وارد شهرستان "زاخو" استان دهوک در شمال اقلیم کردستان عراق شد.

به گزارش ارز پرس،‌ به نقل از شفق نیوز، یک منبع امنیتی عراقی در این باره اعلام کرد که این هیئت در این سفر از مقر تیپ اول مرزبانی در منطقه باتوفه - باتیوا – توابع شهرستان زاخو برای ارزیابی وضعیت امنیتی در مرز عراق و ترکیه بازدید کرد.

اعضای شورای امنیت دوشنبه حمله‌ای را که در ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۲ در شهرستان زاخو صورت گرفت را به شدت محکوم کردند.

چهارشنبه روستای "برخ" در ناحیه "درکار" از توابع شهرستان "زاخو" در استان دهوک اقلیم کردستان عراق آماج حملات توپخانه‌ای شدید قرار گرفت که به کشته شدن ۹ غیرنظامی از جمله چند کودک و زخمی شدن ۲۳ شهروند دیگر که همه آنها از گردشگران بودند، انجامید.

مقامات عراقی، ترکیه را به انجام این بمب گذاری متهم کردند، اما آنکارا این موضوع را رد کرد و پ ک ک (حزب کارگران کردستان) را که با آن در جنگ است، متهم کرد که در پشت این حمله قرار دارد.

در همین راستا، ارتش ترکیه دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که چهار نیروی امنیتی و یک سرباز در حملات شب گذشته گروه‌های عراقی به پایگاه ترکیه‌ای «بامرنی» در شمال عراق کشته شدند.

این عملیات یکشنبه شب علیه پایگاه ترکیه‌ای «بامرنی» و در واکنش به حملات هوایی اخیر ترکیه به شمال عراق صورت گرفت.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.