درخواست عراق از شورای امنیت برای الزام ترکیه به خروج از خاک این کشور

وزیر خارجه عراق خواستار خروج نیروهای ترکیه از خاک این کشور شد و نسبت به "ادامه رفتار تهاجمی ارتش ترکیه" هشدار داد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از العربیه، فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق، در جلسه بامداد امروز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل از این شورا خواست تا به مسئولیت‌های خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی عمل کند و بر اهمیت صدور یک قطعنامه فوری برای وادار ترکیه به خروج نیروهای نظامی خود از تمام خاک عراق تاکید کرد.

وی همچنین با بیان اینکه ترکیه به استدلال‌های بی‌اساس مربوط به یک مشکل داخلی استناد می‌کند، افزود که کشورش خواستار حل اختلافات انباشته شده با ترکیه است.

جنین پلاسخارت، نماینده سازمان ملل در عراق، به نوبه خود در نشست شورای امنیت تاکید کرد که هرگونه حمله به خاک عراق باید متوقف شود.

پیشتر وزیر خارجه عراق بر تلاش کشورش برای صدور قطعنامه شورای امنیتدرخصوص کمک به اخراج پ ک ک از اراضی این کشور تاکید کرده بود.

وی در مصاحبه با رسانه‌های محلی گفته بود که کشورش از شورای امنیت می‌خواهد که قطعنامه‌ای صادر کند که به اخراج حزب کارگران ترکیه کمک کند.

اظهارات وزیر عراق پس از آن بیان شد که هیئت ایرلند در سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد اعضای شورای امنیت در بیانیه‌ای حمله به دهوک در اقلیم کردستان عراق را محکوم کردند و بر حمایت خود از استقلال و حاکمیت عراق تاکید کردند.

در مقابل رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه مسئولیت این حمله را رد کرده و تروریست‌ها را متهم کرده که این حمله را برای آسیب رساندن به روابط ترکیه و عراق ترتیب داده‌اند.

در جریان حمله به یک تفرجگاه کوهستانی عراق در دهوک دستکم ۹ غیرنظامی از جمله چند کودک کشته شدند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.