تردیدهای رژیم صهیونیستی درباره قدرت نیروی زمینی این رژیم در جنگ سوم لبنان

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که نیروی زمینی و زرهی رژیم صهیونیستی به دلیل مشکلات خطرناک از جمله کاهش انگیزه و روحیه سربازان آماده جنگ آتی نیستند.

به گزارش ارز پرس، روزنامه یسرائیل هیوم در این باره نوشت: نگرانی‌هایی درباره عدم آمادگی نیروی زمینی و نیروی زرهی برای جنگ آتی در صورت تشدید تنش در شمال با حزب الله لبنان وجود دارد. جنجال درباره آمادگی نیروی زمینی برای ورود به جنگ مسئله جدیدی نیست. از زمان جنگ دوم لبنان و به جز عملیات محدود در غزه همواره نیروی زمینی بازسازی شده است و اکنون تردیدهایی درباره قدرت نیروی زمینی برای قطعی کردن هر جنگ آتی وجود دارد. آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش برای بهبود قدرت ارتش برای جنگ آتی تلاش می‌کند.

این روزنامه نوشت: چند ماه قبل از پایان دوره ریاست کوخاوی مذاکراتی با بیشتر افسران داشتیم. شکافی بین اظهارات و واقعیت وجود دارد. مسئولان ارشد نظامی و سیاسی بر سربازان حساب باز نمی‌کنند. فرماندهی ارتش تأکید دارد که در جنگ سوم لبنان هیچ گزینه‌ای جز بازسازی نیروی زمینی برای شکست حزب الله وجود ندارد. رهبران نظامی در اسرائیل نسبت به مشکلات خطرناک‌تر در نیروی زمینی در رابطه با نیروی زرهی هشدار می‌دهند که از انگیزه پایین و کاهش حمایت مالی رنج می‌برد.

این سایت اعلام کرد: مشکل نیروی زرهی، پایین بودن انگیزه سربازان و مشکلات اقتصادی است. کسانی که موضوع را درک می‌کنند می‌دانند که انجام هرگونه عملیات زمینی بدون انتقال سربازان و پشتیبانی از تانک‌ها ممکن نیست. این یعنی اگر گردان‌های زرهی ارتش اسرائیل با روحیه پایین وارد جنگ سوم لبنان شوند عملیات زمینی به طور کلی دچار مشکل می‌شود.

از سوی دیگر اشنایدر عمیدور، تحلیلگر امور عربی در شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به تهدیدات سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان پرداخت و گفت: سید حسن نصرالله تنها به حمله به میدان گازی کاریش تهدید نکرد بلکه به حملات علیه تمام سکوهای گازی اسرائیل در دریای مدیترانه تهدید کرد. این یعنی وی به یکباره تهدید را چند درجه افزایش داد. سید نصرالله این اظهارات را ایراد کرد درحالی که مذاکرات میان اسرائیل و لبنان از طریق میانجی آمریکا با روند سریعی از چند هفته پیش درحال برگزاری است. این مذاکرات به تفاهم و توافق نزدیک می‌شود.

اوهاد حامو، تحلیلگر امور فلسطین در این شبکه نیز گفت: این اظهارات تند از سال ۲۰۰۶ واضح ترین اظهارات است. ما درباره حساس ترین دوره زمانی میان اسرائیل و حزب الله صحبت می‌کنیم و نباید این مسئله را نادیده گرفت.

وی گفت: این دوره زمانی بسیار مهم است. یک بار درباره دولت انتقالی در اسرائیل صحبت می‌کنیم که حزب الله آن را به عنوان نقطه ضعف اسرائیل نشان داده است و از سوی دیگر با بحران جهانی انرژی روبرو هستیم. از سوی دیگر این فرصت واقعی برای حزب الله و سید حسن نصرالله برای تحقق دستاوردهایشان است. حزب الله ترسو نیست. در این یک و نیم ماه اخیر ما رهبری(سید حسن نصرالله) را دیدیم که روی لبه تیغ راه می‌رود و این مسئله خطرناکی است.

سید حسن نصرالله اخیرا در مصاحبه با المیادین گفت: لبنان اکنون در مقابل یک فرصت تاریخی درباره نیاز اروپا به تأمین جایگزینی برای نفت و گاز روسیه است. آمریکا و اروپا به نفت و گاز نیاز دارند و اسرائیل در این مسئله فرصتی می‌بیند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواهان جنگ در منطقه نیست و این فرصتی برای ماست تا برای دستیابی به نفتمان فشار بیاوریم. آنچه دولت لبنان دنبال آن است را می‌توان همین لحظه به دست بیاوریم نه فردا.

در این راستا امیر بارشلوم، تحلیلگر امور نظامی در رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت: تحلیل‌های اسرائیل نشان می‌دهد که سید حسن نصرالله بها را تعیین کرده است. دبیرکل حزب الله لبنان از چند سال پیش اینگونه صحبت نکرده است.

منابع امنیتی اسرائیلی اعلام کردند که نیروهای رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر رزمایش‌هایی را برگزار کردند که شامل سناریوهایی از جمله حمله با موشک به اهداف اقتصادی در منطقه دریایی است.

الون بن دیوید، تحلیلگر امور نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: ارتش و نیروی دریایی برای این حادثه بسیار آماده هستند و برای همگان واضح است که ما تا سپتامبر وارد دو ماه پر از تنش می‌شویم.

وی گفت: اسرائیل نیز آماده است تا آنچه را که لبنانی‌ها می‌خواهند به آن‌ها بدهد. مسئله جدید درباره سید حسن نصرالله این است که او آماده متحمل شدن خطرات بسیار بزرگتری است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.