مذاکرات مرزی قریب الوقوع میان لبنان و رژیم صهیونیستی در میان خوش‌بینی بیروت به حصول توافق

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که هدف از سفر قریب الوقوع فرستاده آمریکا به لبنان برگزاری یک دور از مذاکرات سرنوشت ساز میان لبنان و رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزهای دریایی است.

به گزارش ارز پرس، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند: آموس هوکشتاین، فرستاده آمریکا به لبنان به زودی با هدف برگزاری مذاکرات سرنوشت ساز میان لبنان و اسرائیل وارد بیروت می‌شود. اسرائیل بر آمریکا برای رسیدن به توافقی قبل از آغاز استخراج گاز از میدان کاریش در سه ماه اخیر سال میلادی کنونی فشار می‌آورد.

کارین الهرار، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی گفت:‌ اسرائیل پیشنهاد جدی را ارائه کرده است که از زمان آغاز مذاکرات نخستین پیشنهاد است. دولت لبنان فرصتی برای پایان نزاع در مرزهای دریایی و ارتقای ذخیره گاز که در خدمت منافع اقتصادی لبنان باشد دارد.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند، مسئولان اسرائیلی با احتیاط منتظر نتایج مذاکرات هوکشتاین در لبنان هستند و امیدوارند که پیشرفتی حاصل شود. اگر پیشرفت مهم و عملی حاصل شود احتمالا هوکشتاین بخواهد دو طرف در شهرک الناقوره دیدار کنند.

این رسانه‌ها اعلام کردند: پیشنهاد اسرائیل درباره هویت شرکتی است که مسئولیت استخراج را برعهده دارد. یکی از این احتمالات این است که شرکت توتال فرانسه باشد.

اخیرا نیر دفوری، خبرنگار امور نظامی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم بر آمریکا برای تکمیل توافق میان لبنان و اسرائیل قبل از ماه سپتامبر فشار می‌آورد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان اخیرا رژیم صهیونیستی را تهدید کرد که موشک‌های هوشمند حزب الله به تمام اهداف این رژیم در زمین و دریا خواهد رسید.

در این راستا عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان اعلام کرد که از رسیدن به توافق میان لبنان و رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزهای دریایی خوش بین است.

وی گفت که هیچ روزی به اندازه الآن خوش بین نبوده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.