نگرانی سازمان ملل از اقدامات نیروهای اماراتی در یمن

سازمان ملل درباره جرائم نیروهای اماراتی در یمن از جمله شکنجه‌ها ابراز نگرانی کرده و خواستار حذف این قبیل اقدامات از سوی امارات شد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، کمیته مبارزه با شکنجه سازمان ملل نسبت به شکنجه و بدرفتاری‌های نیروهای مسلح امارات و دستگاه‌های امنیتی این کشور و گروه‌های مسلح غیردولتی در یمن ابراز نگرانی کرد.

این کمیته با اشاره به مداخله امارات در درگیری‌های جاری در یمن، مسؤولیت ویژه‌ای را برای امارات جهت تحقیق و پیگرد قضایی شکنجه‌ها و بدرفتاری‌ها تعیین کرده و آن را به روندی قابل اجرا برای تحقق عدالت در حق قربانیان فراخواند.

روزنامه لوموند فرانسه پیشتر در گزارش سال ۲۰۱۹ خود فاش کرد، امارات زندانی مخفی را در یک پایگاه نظامی که اواسط سال ۲۰۱۷ در بخشی از میدان گازی جنوب یمن احداث کرده بود، مدیریت می‌کند و گزارش‌هایی درباره برخی رفتارهای غیرانسانی و توهین‌آمیز (شامل محرومیت از رسیدگی و مراقبت و شکنجه) انجام شده توسط سربازان اماراتی وجود دارند.

برخی منابع ویژه در گفتگو با المیادین فاش کردند، نیروهای سعودی فرودگاه الغیضه در استان المهره واقع در شرق یمن را به زندان مخفی برای فعالان مخالف حضور آنها در یمن تبدیل کرده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا ژوئن ۲۰۱۸ در گزارشی فاش کرد، صدها زندانی یمنی در زندانی مخفی در جنوب یمن توسط تعدادی از سربازان اماراتی شکنجه شده و مورد تعرض‌های جنسی قرار گرفته‌اند.

طبق این گزارش، دستکم ۱۸ زندان مخفی وجود دارند که زندانی‌ها در آنها تحت نظارت نیروهای آمریکایی و دولت امارات شکنجه می‌شوند.   

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.