سگ‌های زنده‌یاب؛ نمونه صحیح هم‌زیستی انسان با حیوانات

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس ، سگ اولین حیوانی است که به دست انسان اهلی شده و از گذشته تاکنون در هنگام شکار, نگهبانی, محافظت از گله و ...، همراه انسان بوده است. در روزهای اخیر نیز تصاویر متعددی از سگ‌های زنده‌یاب در محل‌های وقوع سیل منتشر شده که پابه پای نیروهای انتظامی و هلال احمر به جستجوی مفقودین و یا اجساد باقی‌مانده از قربانیان می‌پردازند.

در رابطه با این موضوع سهراب زارع، کارشناس محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس اظهار کرد: به‌کارگیری سگ‌ها در تیم‌های امدادی نمونه صحیحی از هم‌زیستی انسان با حیوانات است که در صورت توجه هرچه بیشتر به موضوع هم‌زیستی می‌توان از پایمال شدن حقوق حیوانات و همچنین آسیب آن‌ها به انسان جلوگیری کرد. به طور کلی اگر موضوع هم‌زیستی انسان با حیوانات در کشور ما آموزش داده شده و برای مردم جا بیافتد، بسیاری از تعارضات میان انسان و حیوانات کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: انسان به عنوان اشرف مخلوقات باید بپذیرد که هر جنبنده‌ای که توسط خداوند متعال خلق شده به اندازه او حق حیات دارد و ما نباید برای رفاه زندگی خود این حق را از سایر جانوران بگیریم. سگ‌ها نیز از این قائله مستثنا نیستند و اگر در جای درست خود به کار گرفته شوند، می‌توانند کمک‌کننده باشند.

این کارشناس محیط زیست خاطرنشان کرد: در مجموع هیچ‌کس مخالف معدوم‌سازی حیوانات نیست و دشمنی با آن‌ها ندارد و اگر کارشناسان محیط زیست مواردی همچون لزوم ممنوعیت غذارسانی دستی به حیوانات را مطرح می‌کنند تنها به دلیل آسیبی است که این کار برای حیات وحش دارد و همچنین به واسطه خطراتی است که این که این اقدام برای مردم ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.