وزیر جنگ اسرائیل به آمریکا درباره پرونده خبرنگار شهید الجزیره اطمینان داد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در تماسی تلفنی با وزیر خارجه آمریکا درباره برخی موضوعات و در راس آنها تحقیقات ویژه در پرونده ترور شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی گفتگو کردند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از سایت صدی البلد، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با انتشار رشته توییت‌هایی از گفتگوی تلفنی خود با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا درباره نتایج سفر اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به منطقه و راه‌های توسعه همکاری‌های دفاعی و منطقه‌ای خبر داد.

بر اساس این توییت‌ها، دو طرف بر لزوم دستیابی به توافقی درباره مرزهای دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی و نقش "تعیین‌کننده" آمریکا در این خصوص تاکید کردند.

همچنین گانتس توییت کرد، "به بلینکن اعلام کردم که اسرائیل در حال تکمیل تحقیقات درباره ترور شیرین ابوعاقله است و تل‌آویو به محض اتمام این تحقیقات، نتایج آن را با واشنگتن به اشتراک خواهد گذاشت".

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه نوشت، در این گفتگوی تلفنی اقداماتی را که اسرائیل برای تضمین ثبات در کرانه باختری و نوار غزه در پیش گرفته، شرح دادم.

در حالی که آمریکا در پرونده ترور ابوعاقله که دارای تابعیت آمریکایی بوده، سعی می‌کند به شکلی نامحسوس از اسرائیل حمایت کند، خانواده شهید ابوعاقله از واشنگتن خواستند تحقیقات مستقلی در این خصوص انجام دهد.

خانواده این شهید فلسطینی پس از آنکه موفق نشدند با بایدن در جریان سفرش به اراضی اشغالی و کرانه باختری دیدار کنند، در واشنگتن با بلینکن دیدار کرده و از او خواستند اسرائیل را محاکمه کند.

لینا ابوعاقله، برادرزاده شیرین پس از دیدار با بلینکن به خبرگزاری فرانسه گفت، ما به درخواست خود برای محاکمه و اجرای عدالت در حق شیرین ادامه می‌دهیم.

او افزود: اگر محاکمه‌ای بابت جنایت قتل شیرین وجود نداشته باشد، این مساله به نوعی به دیگر دولت‌ها برای قتل شهروندان آمریکایی چراغ سبز نشان می‌دهد.

لینا در ادامه تاکید کرد: بلینکن ضمن تایید نگرانی‌های خانواده ابوعاقله بابت نبود شفافیت در این پرونده، تعهد داد کانال ارتباطی بهتری ایجاد شود.

برخی نمایندگان پارلمان آمریکا نیز خواستار انجام تحقیق ویژه‌ای درباره ترور شیرین شدند،‌ آنها پنج‌شنبه پیشنویس قانونی را ارائه کردند که هدف از آن تشویق آمریکا به انجام تحقیقی ویژه در این خصوص بود.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، گلوله‌ای که ابوعاقله با آن کشته شد، به احتمال قوی از سمت سربازان اسرائیلی شلیک شده است.

همچنین این وزارتخانه تاکید کرد که بلینکن به بررسی این پرونده همراه با دو طرف فلسطینی و اسرائیلی ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.