هوشمندسازی قوانین کشور کلید خورد/ قوانین تا شهریور سال آینده ساماندهی می‌شوند

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ارز پرس، در تشریح جلسه هیئت رئیسه ، گفت:در این جلسه موضوع هوشمندسازی قوانین کشور تصویب شد که با اجرای کامل آن کار بزرگی در حوزه تقنین انجام خواهد شد.

وی افزود: قرار است تا یک اقدام خوبی در حوزه قانون گذاری و ساماندهی قوانین از سوی مجلس یازدهم انجام شود تا مجلس بتواند با کارآمدی بیشتری مسائل را پیگیری کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد:ما در حال حاضر بیش از 12 هزار قانون داریم که هر یک از این قوانین چندین ماده و تبصره دارند همچنین چند هزار آیین نامه و دستور‌العمل مصوب دولت داریم که دست و پای مردم را بسته است، بنابراین بحث تنقیح ، و هوشمندسازی قوانین می‌تواند در این مسیر سهولت ایجاد کند.

حجت‌الاسلام سلیمی بیان کرد: تعداد فراوان قوانین برای مردم مشکل زا شده و کشور در این حوزه با مشکلات جدی مواجه شده و مجلس یازدهم در تلاش است به وضعیت قوانین سامان بدهد.

نماینده محلات و دلیجان با بیان اینکه تنقیح قوانین در مجلس کلید خورده و بخشی از ساماندهی قوانین انجام شده، گفت: مجلس یازدهم تصمیم دارد تا شهریور سال آینده در حد کلان به وضعیت قوانین سامان دهد که از اقدامات بزرگی است که مجلس یازدهم رقم خواهد زد و میراث این مجلس خواهد بود.

انتهای‌ پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.