دستور هرتزوگ برای تحقیق درباره رسوایی تجاوز به زنان در زندان‌های اسرائیل

رئیس رژیم صهیونیستی خواستار آغاز تحقیقی درباره گزارش‌های منتشر شده از تجاوز جنسی به زندانبان‌های زن در زندان بسیار امنیتی "جلبوع" شد.

به گزارش ارز پرس، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از شنیدن اظهارات چند روز اخیر زندانبان‌های زن درباره تجاوز به آنها در زندان جلبوع با اطلاع رؤسایشان، به شدت شوکه شدم و احساس رنجوری و ناخرسندی دارم، باید درباره این گزارش‌ها به دقت تحقیق شود تا تمامی مسؤولان آن با نهایت جدیت محاکمه شوند و این تعهد ماست.

هفته گذشته یک سرباز زن اسرائیلی با نام مستعار گزارشی در این خصوص ارائه کرد.

در این رابطه یکی از افسران مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی روز دوشنبه درباره اظهارات این سرباز زن مورد بازجویی قرار گرفت.

از آن روز تعداد بیشتری از زنان گزارش‌هایی در این خصوص ارائه کردند.

سخنگوی مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی در واکنش به این ماجرا اظهار کرد: این ادعاهای جدی و بزرگ حاکی از این هستند که ماجرا چند سال قبل اتفاق افتاده است، داده‌ها و دستور ممنوعیت انتشار اطلاعات موجود در این پرونده داده شده و ما منتظر نتایج تحقیقات پلیس خواهیم ماند و بدون هیچ مسامحه‌ای بر اساس حکم آن برخورد خواهیم کرد.

در حالی این گزارش‌ها افشا شدند که موج بزرگی از ادعاها و اتهامات جنسی مشابهی علیه سربازان مرد اسرائیلی نیز مطرح هستند.

یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه از زندان نظامی عوفر واقع در نزدیکی شهر رام‌الله در کرانه باختری اشغالی بازدید کرد.

لاپید گفت: ما در این زمینه تحقیق خواهیم کرد و به حقیقت خواهیم رسید.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: باید از مدیریت زندان‌ها حمایت شود زیرا زندگی تمامی شهروندان اسرائیلی بر قدرت و درستی آن متکی است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.