گزارش رسانه‌های اسرائیلی از احتمال تأخیر در استخراج گاز از میدان کاریش

رسانه‌های اسرائیلی از نشست امنیتی در اراضی اشغالی فلسطین برای بررسی تماس‌ها با لبنان درخصوص آب‌های منطقه‌ای و میدان گازی کاریش گزارش دادند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از المیادین، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که نشست امنیتی برای بررسی تماس‌ها با لبنان درخصوص آب‌های منطقه‌ای و میدان گازی کاریش برگزار شد. به وزراء در کابینه نیز ابلاغ شد که ممکن است استخراج گاز از میدان کاریش به تعویق بیافتد.

شبکه ۱۳ اسرائیل گزارش داد که در این نشست‌ تهدیدهای حزب الله درمورد میدان کاریش و تماس‌ها جهت توافق درمورد مرزهای دریایی میان اسرائیل و لبنان مورد بررسی قرار گرفت. تاریخ تعیین شده برای استخراج گاز از کاریش، ماه سپتامبر بود، اما در این جلسه به آنها گفته شد که انجام این امر در ماه سپتامبر قطعی نیست.

این شبکه اعلام کرد که همچنین گفتگوهای مهمی درخصوص این امر انجام شد که آیا اسرائیل باید نگاه متفاوتی به لبنان داشته باشد، همانند نگاهی که به حزب الله دارد یا باید بین لبنان و حزب الله تمایز قائل شود؟

فرماندهان ارتش و اطلاعات به شورای وزارتی امنیتی اسرائیل هشدار دادند که اگر توافقی با لبنان حاصل نشود، ممکن است تشدید تنش با حزب الله رخ دهد.

اسرائیل بر واشنگتن برای انعقاد توافقی با لبنان پیش از استخراج از کاریش اعمال فشار می‌کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.