وزیر خارجه تایوان: چین برای حمله به جزیره آماده می‌شود

وزیر امور خارجه تایوان امروز (سه شنبه) مدعی شد، چین از رزمایش بزرگ نظامی خود پیرامون تایوان برای آمادگی به منظور حمله به این جزیره استفاده می‌کند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، جوزف وو، وزیر امور خارجه تایوان در یک نشست خبری گفت: چین از مانورها و کتاب جنگ خود برای آماده شدن به منظور حمله به تایوان استفاده کرده است.

وی تاکید کرد: پکن به منظور تضعیف روحیه عمومی در تایوان مانورهای نظامی در مقیاس بزرگ و پرتاب موشک به همراه حملات سایبری، کمپین اطلاعات نادرست و اجبار و فشار اقتصادی به راه انداخته است.

پکن در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان که اخیرا صورت گرفت، مانور بزرگ نظامی با سلاح واقعی در شش منطقه دریایی پیرامون این جزیره انجام داده است.

به گفته وزیر امور خارجه تایوان، این رزمایش‌ها با وجود آنکه پکن پیشتر گفته بود روزهای شنبه و یکشنبه پایان می‌یابد، همچنان تا روز دوشنبه ادامه داشت.

این دیپلمات ارشد دولت تایپه افزود: تمایل و قصد واقعی چین تغییر وضعیت کنونی تنگه تایوان و تمامی منطقه است. این رزمایش نقض گسترده حقوق تایوان و تلاشی از سوی پکن برای به دست گرفتن کنترل آب‌های پیرامون تایوان و به صورت گسترده‌تر، منطقه آسیا-اقیانوسیه است.

جوزف وو گفت: تایوان که چین آن را متعلق به خود می‌داند، حتی با ادامه مانورهای چین که اغلب خط میانی غیررسمی را در تنگه تایوان نقض می‌کند، مرعوب نخواهد شد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.