رایزنی‌های فرستاده ویژه آمریکا در مسقط و ابوظبی درباره آتش‌بس یمن

فرستاده ویژه آمریکا به یمن در حاشیه سفر خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس با مسئولان عمانی و اماراتی دیدار کرد و در جریان این دیدارها بحران یمن مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ارز پرس، به نقل از سایت عربی ۲۱، وزارت خارجه عمان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، خلیفه بن علی بن عیسی الحارثی، معاون وزیر امور خارجه عمان در امور دیپلماتیک در مسقط با تیم لیندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا به یمن دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار تلاش‌های صورت گرفته در کمک به طرف‌های یمنی جهت دستیابی به راهکار سیاسی و برقراری امنیت و ثبات در یمن و کشورهای منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

وزارت خارجه آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، فرستاده ویژه این کشور به یمن به دنبال مقدمه‌چینی برای تمدید آتش بس و یافتن راهکار فراگیر برای درگیری یمن است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، لیندرکینگ با مسئولان اماراتی نشست‌هایی را برگزار کرد.

پنجشنبه گذشته وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: تیم لیندرکینگ پنجشنبه سفر خود را به امارات، عمان و عربستان آغاز کرد که هدف از آن تلاش برای تثبیت آتش بس و راه حل فراگیر و پایدار برای درگیری میان یمنی‌ها است.

فرستاده ویژه آمریکا ضمن اشاره به درگیری‌های میان نیروهای دولت مستعفی و شبه نظامیان مورد حمایت ابوظبی در استان "شبوه" واقع در شرق یمن بر برقراری آرامش و انجام رایزنی‌ها به ویژه در بحبوحه وخامت رخدادهای اخیر تاکید کرد.

شبوه یکی از مهم‌ترین استان‌های یمنی به شمار می‌آید، زیرا شهری نفتی و دارای تاسیسات گازی "بلحاف" است که یکی از مهم‌ترین تاسیسات اقتصادی در این کشور محسوب می‌شود.

سازمان ملل دوم اوت به نقل از هانس گروندبرگ، فرستاده آن به یمن اعلام کرد که طرف‌های درگیر با تمدید آتش‌بس به مدت دو ماه دیگر و طبق شروط قبلی موافقت کردند.

از جمله بندهای مهم آتش‌بس موافقت با انجام هفته‌ای دو پرواز از فرودگاه صنعا و به مقصد آن و برگزاری نشستی میان طرف‌ها جهت توافق درباره بازگشایی مسیرها در تعز و دیگر استان‌ها جهت تسهیل عبورومرور افراد در داخل یمن بودند.

پیشتر محمد عبد السلام، رئیس هیئت مذاکره‌کننده صنعا در این رابطه گفت: آتش‌ بس به دلایلی در ارتباط با مسائل انسانی برقرار شد و این آخرین باری است که با تمدید آن طبق شروط فعلی موافقت می‌کنیم.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.