رئیس‌جمهوری تایوان: صلح برای ثبات زنجیره تامین فناوری حیاتی است

رئیس‌جمهوری تایوان امروز سه‌شنبه گفت، صلح و ثبات در تنگه تایوان برای ثبات در زنجیره تامین جهانی محصولات فناوری پیشرفته ضرورت دارد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه‌ای که دفتر «تسای اینگ ون» رئیس‌جمهوری تایوان منتشر کرده، آمده است که این مقام حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان را برای ایجاد ثبات در زنجیره تامین محصولاتی با فناوری پیشرفته قطعی می‌داند. تایوان یکی از اصلی‌ترین تولیدکننده نیمه‌هادی‌ها در جهان است.

تنش به تازگی میان تایوان و دولت چین که این جزیره خودگردان را به عنوان یک استان جدا شده می‌بیند، افزایش یافته است و از همین رو پکن بازدید مقامات خارجی از تایوان را به منزله به رسمیت شناختن حاکمیت آن می‌داند. پیشتر سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان خشم چین را برانگیخت.

به دنبال آن یک هیات پنج نفره از قانونگذاران آمریکایی به سرپرستی «اد مارکی» سناتور دموکرات ایالت "ماساچوست"، در سفری از پیش اعلام نشده روز یکشنبه وارد تایوان شدند  و انتظار می‌رود که این هیات آمریکایی طی سفر دو روزه خود درخصوص مسائل مختلفی گفت‌وگو کنند.

در پی آن «وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای عنوان داشت: «این سفر شروط سه بیانیه رسمی میان چین-ایالات متحده و اصل "چین واحد" را به شدت نقض می‌کند. این سفر همچنین حاکمیت و تمامیت ارضی چین را نقض می‌کند. علاوه بر آن، این سفر سیگنال اشتباهی به نیروهای جدایی‌طلبی که از استقلال تایوان حمایت می‌کنند، می‌فرستد؛ نیروهایی که صلح و ثبات را در تنگه تایوان تخریب می‌کنند.»

رسانه دولتی چین هم امروز سه‌شنبه گزارش داد که پکن هفت مقام تایوانی را بابت حمایت از استقلال تایوان هدف تحریم‌ها قرار داد.

براساس گزارش آژانس خبری دولتی چین -شینهوآ- در میان افرادی که دفتر امور تایوان چین تحریم‌ کرده است نام سفیر دوفاکتو تایوان در واشنگتن و دبیرکل شورای امنیت ملی تایوان به چشم می‌خورد. سیاستمدارانی از حزب حاکم تایوان موسوم به ترقی‌خواه دموکراتیک هم هدف تحریم‌های چین قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.