دیدار فرمانده سنتکام با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امارات

فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به "سنتکام" در دیدار با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امارات مدعی شد که آمریکا پایبندی قاطعی به امنیت در منطقه غرب آسیا دارد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از آناتولی، سنتکام سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مایکل کوریلا، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه غرب آسیا با حمد الرمیثی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امارات در ابوظبی دیدار کرد.

براساس این بیانیه دو طرف راه‌ها و فرصت‌های تقویت و گسترش همکاری‌های نظامی میان کشورهای متبوعشان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

مایکل کوریلا در این دیدار همچنین بر "پایبندی قاطع سنتکام و آمریکا به امنیت منطقه غرب آسیا" تاکید کرد.

درهمین راستا منابع خبری اماراتی اعلام کردند که در دیدار کوریلا با الرمیثی،‌ تمامی جوانب همکاری و کار مشترک در زمینه‌های دفاعی و نظامی در چارچوب روابط راهبردی که دو کشور را نزدیک ساخته است و همینطور تعدادی از مسائل مورد اهتمام مشترک، مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

در سوم مردادماه سال جاری پس از سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به منطقه و شرکت در کنفرانس جده که با حضور تمامی رهبران عرب بود،‌ وزارت امور خارجه آمریکا ۱۶ روز پس از این سفر با قراردادی تسلیحاتی به ارزش ۲.۲۵ میلیارد دولار(در مقابل تحویل ۹۶ موشک تاد به امارات) موافقت کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه در این زمینه آمده بود که این قرارداد تسلیحاتی بر روی بهبود قدرت امارات در مواجهه با تهدیدات موشکی بالستیکی در منطقه و همینطور کاهش اتکا به نیروهای آمریکایی عمل می‌کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.