سوریه ربایش یا بازداشت خبرنگار مفقود آمریکایی را تکذیب کرد

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که اظهارات گمراه کننده و دور از منطق مقامات آمریکایی درباره بازداشت یا ربودن شهروندان آمریکایی از جمله آستن تایس اتهاماتی باطل است.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه"سانا"، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت آمریکا از چند سال پیش اذعان کرده که آستن تایس به همراه آمریکایی‌های دیگر به صورت غیرقانونی وارد سوریه شدند. ما تکذیب می‌کنیم که یک شهروند آمریکایی را که وارد خاک سوریه شده یا در مناطق تحت سیطره نظام سوریه اقامت کرده ربوده یا بازداشت کرده باشیم. ما به اصول قوانین بین المللی و احکام توافق وین پایبند هستیم.

در این بیانیه آمده است: این آمریکا است که توافق وین درباره روابط دیپلماتیک و کنسولگری را نقض کرده و ده‌ها شهروند را ترغیب کرده تا به صورت غیرقانونی از طریق گذرگاه‌های مرزی غیرنظامی یا با نفوذ به مناطق تحت سیطره گروه‌های تروریستی وارد سوریه شوند. هرگونه مذاکره یا ارتباط رسمی با طرف دولتی آمریکا تنها به صورت علنی و برپایه احترام به حاکمیت، استقلال و وحدت سوریه و عدم مداخله در امور داخلی آن خواهد بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: طرف آمریکایی به شکل فوری و غیرمشروط باید نیروهای خود را که به صورت غیرقانونی در سوریه هستند خارج کرده و دست از سرقت و قاچاق نفت و گندم سوریه بردارد و به حمایتش از گروه‌های جدایی طلب و گروه‌های تروریستی در پایگاه التنف و تحریم‌های یکجانبه علیه ملت سوریه پایان بدهد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که اخیرا برخی یک منبع آگاه در دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که دولت آمریکا تماس‌های مستقیمی را با دولت سوریه برای آزادی آستن تایس برقرار کرده اما به هیچ نتیجه‌ای نرسید.

منبع مذکور اعلام کرد با اینکه آمریکا پیشنهاد برگزاری نشست‌های عالی رتبه با دمشق برای بررسی پرونده تایس داده بود اما مسئولان سوری با هرگونه مذاکراتی چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم مخالفت کردند. مسئولان سوریه هیچ گونه توضیحی برای مخالفتشان ارائه نکردند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.