عملیات اجرایی قطعه دوم راه اصلی الیگودرز - مسجد سلیمان آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، خیرالله خادمی گفت: صبح روز جمعه، ۲۸ مرداد ماه، عملیات اجرایی قطعه دوم راه اصلی الیگودرز - مسجد سلیمان به عنوان کریدور ارتباطی جنوب و جنوب غرب کشور با توجه به اهمیت این مسیر برای مناطق مرکزی کشور، لرستان و خوزستان آغاز شد.

وی با تاکید بر اهمیت احداث این مسیر عنوان کرد: با تکمیل این مسیر بسیاری از روستاهای این منطقه از «بزنوید» تا «لیروک» از بن بست خارج می‌شوند و ۲۲۰ کیلومتر از مسیر ارتباطی مرکز ایران به استان خوزستان نیز کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه با توجه به توپوگرافی ویژه منطقه و کوهستانی بودن مسیر ارتباطی الیگودرز و مسجد سلیمان به عنوان دو شهر مهم استان‌های خوزستان و لرستان ساخت این مسیر ضمن افزایش ایمنی و کاهش زمان سفر، دسترسی سریع به این مناطق را در شرایط بحرانی فراهم می‌کند.

خادمی با اشاره به اهمیت راه اصلی الیگودرز- مسجد سلیمان برای دسترسی جدید به شمال خوزستان اظهار کرد: با بهره‌برداری از این محور زمان سفر به مسجد سلیمان از شش ساعت به سه ساعت کاهش می‌یابد.

وی طول کل محور را ۲۸۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۷۶ کیلومتر از محور از سمت الیگودرز و ۱۳۱ کیلومتر نیز از سمت مسجد سلیمان زیر عبور قرار دارد، ۷۲ کیلومتر از این راه اصلی نیز باید احداث شود که ۵۲ کیلومتر در مرحله مطالعات بوده و بخشی نیز در دست اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص احجام عملیات خاکی در این مسیر نیز عنوان کرد: ۱۸۰ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۸۰ هزار متر مکعب خاک ریزی و ۱۸۸ هزار مترمکعب حفاری تونل در این بخش از پروژه انجام می‌شود و احداث پنج دستگاه تونل به طول سه هزار و ۷۵۰ متر نیز از دیگر عملیات اجرایی پروژه مذکور است.

خادمی توسعه اقتصاد پایدار در محدوده الیگودرز تا مسجد سلیمان را از مزایای ساماندهی تردد در این مسیر دانست و عنوان کرد: با احداث یک محور ترانزیتی با استان خوزستان، فعالیت‌های زیربنایی در استان لرستان نیز گسترش می‌یابد.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.