جزئیات جدید درباره مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی

یک منبع رسمی لبنانی اعلام کرد که بیروت و تل آویو به توافق درباره ترسیم مرزهای دریایی نزدیک شده‌اند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع رسمی لبنانی اعلام کرد: ما بسیار نزدیک به توافق درباره ترسیم مرزهای دریایی با اسرائیل هستیم و به ما گفتند که پاسخی که آموس هوکشتاین، نماینده آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی از طرف اسرائیل در واکنش به پیشنهاد لبنان به ما ارائه خواهد کرد مثبت خواهد بود. هوکشتاین به زودی به بیروت بازمی‌گردد.

این منبع اعلام کرد: ماه سپتامبر شاهد مسائل سرنوشت سازی در این پرونده خواهیم بود.

در این راستا شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: بعد از یک دور مذاکرات میان اسرائیل و لبنان درباره ترسیم مرزهای دریایی به نظر می‌رسد حل و فصل دائمی وجود داشته باشد و به زودی امضا شود.

این شبکه اعلام کرد: درحالی که آمریکا و لبنان راضی هستند طرف‌هایی در اسرائیل هستند که معتقدند که امتیازهای دردناکی به ویژه درباره جزئیات توافق وجود دارد.

این شبکه به نقل از منابعی اعلام کرد: اسرائیل پیشنهاد خوبی را به لبنان داده است و درباره میدان گازی کاریش هیچ امتیازی نمی‌دهد.

اخیرا رژیم صهیونیستی پیشنهادی را به آمریکا داد و در آن آمادگی خود را برای دادن امتیاز درباره منطقه مورد مناقشه با لبنان اعلام کرده بود.

پیشتر رسانه‌های اسرائیلی به نقل از یک مسئول اسرائیلی اعلام کردند: توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان تسلیم کامل اسرائیل و پیروزی بزرگی برای حزب‌الله است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.