شورای انتقالی کنترل تاسیسات نفتی جنوب شرق یمن را به دست گرفت

نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن کنترل برخی زیرساخت‌های نفتی در استان شبوه واقع در جنوب شرق این کشور را به دست گرفتند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن که تحت حمایت امارات هستند، توانستند پس از یک حمله غافلگیرانه به گروهی از نیروهای ارتش یمن وابسته به حزب اصلاح یمن (بازوی سیاسی اخوان‌المسلمین در این کشور)، کنترل سایت‌ها و تاسیسات نفتی واقع در استان شبوه در جنوب شرق یمن را به دست بگیرند.

به گفته یک نظامی یمنی، یک گروه وابسته به لشکر بزرگ جنوب و یک گروه دیگر از نیروهای دفاعی شبوه به سمت پایگاه‌های نیروهای لشکر "۲۱ میکا" در منطقه نفتی عیاذ واقع در محدوده "جردان" در شمال شهر "عتق"، مرکز استان "شبوه" پیشروی کرده و توانستند کنترل تاسیسات بخش چهار را که از آن برای پمپاژ نفت از میدان‌های "الرویضات"، "العقلة" و "عسیلان" به بندر "النشیمة" در محدوده "رضوم" واقع در جنوب شرق شبوه استفاده می‌شود، به دست بگیرند.

این منبع در ادامه اظهار کرد: نیروهای لشکر بزرگ جنوب و نیروهای دفاعی شبوه پس از عقب‌نشینی نیروهای لشکر "۲۱ میکا" که مسؤول حفاظت از میدان‌ها و تاسیسات نفتی استان شبوه بودند، به دوراهی جردان رسیده و در ایست بازرسی مستقر شدند.

این حمله یک روز پس از آن انجام شد که کمیته ریاستی دستورالعمل‌هایی را برای تمامی نیروهای درگیر در استان شبوه صادر کرده و آنها را به تیراندازی و عمل به دستورات رئیس شورای ریاستی از جمله انتصاب فرماندهان جدید برای این نیروها موظف کرد، همچنین در این دستورالعمل‌ها لشکر "۲۱ میکا" موظف شد به حفاظت از تاسیسات نفتی ادامه دهد و ماموریت حفاظت از مسیر بین‌المللی عتق-العبر به نیروهای محور نظامی سپرده شد.

روز چهارشنبه یگان‌هایی از لشکر بزرگ جنوب و نیروهای دفاعی شبوه وابسته به شورای انتقالی جنوب که تحت حمایت عوض بن محمد الوزیر العولقی، استاندار شبوه قرار دارند، پس از سه روز درگیری‌های خونین با یگان‌های ارتش مستعفی یمن و نیروهای امنیتی ویژه در این استا وابسته به حزب اصلاح یمن، دومین حزب بزرگ در این کشور، کنترل شهر عتق مرکز این استان را به دست گرفتند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.