قیس سعید: اظهارات مقامات آمریکایی درباره تونس قابل قبول نیست

رئیس جمهور تونس در دیدار با هیئتی از کنگره آمریکا اعلام کرد که اظهارات اخیر واشنگتن درباره کشورش "غیرقابل قبول" است.

به گزارش ارز پرس، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، قیس سعید، رئیس جمهور تونس در دیدار با هیئتی از کنگره آمریکا گفت: افرادی با هویت مشخص حملاتی را علیه تونس انجام می‌دهند. اقدامات آن‌ها برای بیش از یک دهه منجر به وخامت اوضاع اقتصادی و اجتماعی در کشور شده است.

وی گفت: باید اصول قوانین بین المللی از جمله احترام به حاکمیت کشورها و برابری بین آن‌ها و عدم مداخله در امور آن‌ها را یادآور شویم. اظهاراتی که اخیرا از سوی برخی آمریکایی‌ها ایراد شده غیرقابل قبول است؛ چراکه تونس یک کشور آزاد مستقل دارای حاکمیت است. حاکمیت در این کشور ازآن ملتی است که با همه پرسی نظر خود را بیان کردند و در انتخابات آتی نیز نظر خود را خواهند گفت.

قیس سعید گفت: دموکراسی اصل همه چیز است و تحقق آن تنها در سایه عدالت اجتماعی و دستگاه قضایی مستقل و عادلانه که همگان در آن با هم برابر باشند، ممکن است.

از ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۱ تونس با بحران سیاسی شدیدی به دلیل اقدامات قیس سعید از جمله برکناری دولت و انحلال پارلمان و تدوین قانون اساسی جدید مواجه است.چهارشنبه قیس سعید، رئیس جمهور تونس از آغاز اجرایی کردن قانون اساسی جدید در کشور خبر داد. ۲۵ ژوئیه همه پرسی درباره قانون اساسی برگزار شد. اقدامات قیس سعید با انتقاداتی از سوی تعداد زیادی از کشورها از جمله آمریکا مواجه شد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.