آخرین اخبار طرح سوت‌زنی /5مرجع رسیدگی به گزارش‌های سوت‌زنی مشخص شد

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ارز پرس، در تشریح آخرین وضعیت بررسی طرح حمایت از افشاکنندگان فساد موسوم به طرح سوت‌زنی، اظهار کرد: این طرح بیش از 50 ماده دارد که تاکنون چند ماده از آن در کمیسیون بررسی و تصویب شده است.

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون قضایی در جلسه اخیر با تصویب یکی از مفاد طرح سوت‌زنی مراجع رسیدگی‌کننده به گزارش‌های فساد را مشخص کردند، افزود:با  مصوبه اعضای کمیسیون، اطلاعات فراجا، اطلاعات سپاه، اطلاعات قوه قضاییه، وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور به عنوان 5 نهاد رسیدگی کننده به گزارش‌های سوت‌زنی تعیین شدند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: همچنین با مصوبه دیگر اعضای کمسیون قرار شد تا نهادی در زیرمجموعه وزارت دادگستری و با همکاری سازمان بازرسی کل کشور برای دریافت گزارشات سوت‌زنی از گزارش‌دهندگان تشکیل شود.

حجت‌الاسلام نوروزی افزود: جلسات کمیسیون برای بررسی جزئیات این طرح ادامه دارد که ظرف یک ماه آینده بررسی آن در کمسیون به اتمام می‌رسد و گزارش کمسیون جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه خواهد شد.

وی بیان کرد: بر اساس این طرح در صورت تصویب و اجرای درست آن از افشا کنندگان فساد هم به صورت مادی، معنوی و قضایی حمایت خواهد شد.

نماینده رباط‌کریم در مجلس با بیان اینکه مقابله با فساد یکی از موضوعاتی است که نمایندگان در  مجلس روی آن حساسیت دارند، اضافه کرد: یکی از این موضوعات مهم برای  تشویق مردم برای نقش داشتن در مبارزه با فساد حمایت  از آنها در برابر افشا فساد است که  طرح سوت‌زنی به‌همین منظور تهیه و تدوین شده است.

به گزارش ارز پرس، طبق دستورکار اعلامی کمیسیون در هفته جاری، ادامه بررسی طرح یک‌ فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد (سوت‌زنی) در دستورکار اعضای کمیته حقوق جزا و جرم شناسی کمیسیون قضایی و حقوقی قرار دارد.

انتهای‌پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.