تدابیر گسترده برای تامین امنیت زیارت اربعین در عراق

دستگاه‌های امنیتی عراق از مشارکت ۲۰ هزار نیروی امنیتی در اجرای طرح امنیتی ویژه زیارت اربعین و به کارگیری پهپاد و دوربین‌های حرارتی دوربرد برای تامین امنیت استان کربلاء خبر دادند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از موازین نیوز، فاهم الکریطی، مدیر بخش رسانه‌ای فرماندهی عملیات کربلاء گفت که این فرماندهی عملیات پیشدستانه‌ای در صحرای کربلاء تا صحرای الانبار برای تامین امنیت فضای زیارت اربعین اجرا کرد.                              

الکریطی خاطرنشان کرد که ۲۰ هزار نیروی امنیتی در اجرای طرح امنیتی این زیارت مشارکت دارند و هواپیماهای ارتش و نیروی هوایی نیز پشتیبانی‌ها را به عمل می‌آورند و طرح‌های ویژه‌ای نیز برای خدمات رسانی و حمل و نقل در موازات طرح امنیتی با هدف تامین خودروهای انتقال زائران به استان‌هایشان بعد از انجام زیارت اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح امنیتی امسال روان‌تر خواهد بود، گفت که هدف از عملیات‌های امنیتی حفظ امنیت و ثبات و از هراس نفوذ افراد تحت تعقیب و عناصر تروریستی به این استان از طریق مناطق صحرایی است.

در همین حال، علی الحمدانی، فرمانده عملیات بخش میانی فرات در حشد شعبی گفت که حشد شعبی در چند ماموریت امنیتی با هماهنگی با فرماندهی ارتش و پلیس شرکت خواهد کرد. ۱۲ دوربین حرارتی نصب خواهد شد که بُرد آنها به ۳۵ کیلومتر می‌رسد. همچنین هواپیماهای خودکار که بُرد آنها به ۱۵۰ کیلومتر و هواپیماهای تاکتیکی که برُد آنها به ۳۰ کیلومتر می‌رسد، به کار گرفته خواهد شد.

الحمدانی عنوان داشت که نیروهای حشد شعبی در اکثر محورها مستقر خواهند شد و در تلاش‌های خدمات رسانی نیز برای موفقیت آمیز بودن طرح زیارت مشارکت خواهند کرد.

در همین راستا، فرماندهی عملیات حشد شعبی در بصره امروز از آغاز طرح امنیتی ویژه برای زیارت اربعین خبر داد.

مهدی صالح عبد الواحد، فرمانده عملیات حشد در بصره در کنفرانس خبری با حضور تعدادی از فرماندهان حشد شعبی گفت: ما طرح امنیتی و خدمات رسانی کاملی را برای حفاظت و خدمت رسانی به زائران تدوین کرده‌ایم. این طرح از امروز و از لحظه برافراشته شدن پرچم در رأس البیشه در استان بصره با مشارکت سه تیپ حشد شعبی و نیز فرماندهی عملیات حشد شعبی در بصره آغاز شده و بیش از بیست هزار نیروی حشد و نیروهای امنیتی مستقر شده‌اند.

عبدالواحد خاطرنشان کرد که امنیت چهار مسیر اصلی برای زائرانی که از خارج از مرزها می‌آیند، تامین شده است و پیشینی می‌شود که فقط سه میلیون زائر از گذرگاه شلمچه بیایند. ما طرحی را برای ایجاد موکب‌های حسینی وابسته به حشد شعبی در شلمچه تدوین کرده‌ایم.

از سوی دیگر، عبد علی محمد الدیراوی، معاون مدیر عملیات در تشکیلات حشد شعبی گفت که هماهنگی بالایی میان حشد شعبی و عملیات مشترک و وزارت کشور برای موفقیت آمیز بودن زیارت اربعین وجود دراد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.