پیمانکاران پروژه آبرسانی غیزانیه چشم‌ انتظار پرداخت مطالبات

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، سوم خرداد 1399 جمعی از اهالی غیزانیه با حضور در سطح جاده اهواز_امیدیه خواستار توجه فوری مسئولان استانی و کشوری به معضل شدید آب شرب در این منطقه شدند.

لوله قدیمی انتقال آب این منطقه بعد از گذشت بیش از نیم قرن به‌شدت فرسوده شده بود و نمی‌توانست جوابگوی نیاز بخش غیزانیه باشد و ضرورت داشت به هر شکل ممکن طرح لوله‌گذاری جدید انتقال آب، به بهره‌برداری برسد.

شورای تأمین استان به دنبال پیمانکاران توانمند و خوش‌نامی می‌گشت که بتوانند و حاضر باشند با روحیه و عملکردی جهادی در کوتاه‌ترین زمان این طرح را به نتیجه برسانند. شدت مشکلات فرصت چندانی برای انجام تشریفات طولانی مناقصه نمی‌داد به‌خصوص که رئیس‌جمهور وقت و همه نهادهای نظارتی و امنیتی بر سرعت بخشیدن بر حل این بحران تأکید داشتند.

به پیشنهاد شرکت آب و فاضلاب خوزستان سه شرکت دارای شرایط برای اجرای سریع این خط حدود 45 کیلومتری انتخاب شده و هر بخش از آن به یکی از شرکت‌ها واگذار شد.

این شرکت‌ها در حالی پیرو مصوبه شورای تأمین استان و دعوت شرکت آب و فاضلاب خوزستان، با تمام قوا و روحیه‌ای جهادی نسبت به اجرای سریع پروژه اقدام کردند که گفته می‌شود هیچ یک از شرکت‌های معتبر و توانمند دیگر به دلیل کمبود منابع و سابقه برخی مشکلات در زمینه تسویه حساب با نهادهای دولتی، حاضر به پذیرش پروژه نبودند. به‌خصوص که به دلیل شرایط خاص منطقه، فرصتی برای انجام تشریفات معمول برای عقد قرارداد وجود نداشت.

این شرکت‌ها در شرایط خاص خرداد 1399 با اعتماد و اتکا به مصوبات شورای تأمین استان و تعهدات شرکت آبفای خوزستان که در قالب صورت‌جلسه‌ای داده شده بود، نسبت به تجهیز کارگاه و پیشبرد پروژه اقدام کردند و در مدت 3 ماه، فاز 2 خط لوله انتقال آب غیزانیه را به بهره‌برداری رساندند.

تاکنون و با گذشت بیش از 26 ماه از شروع پروژه، پیمانکاران مذکور همچنان در انتظار عقد قرارداد و دریافت مطالبات خود هستند.

نکته قابل‌ توجه در این زمینه این است که با وجود تأکیدات متعدد استاندار و برخی اعضای شورای تأمین استان خوزستان مبنی بر اجرای مصوبات و انجام تعهدات در قبال این پیمانکاران، شنیده می‌شود آبفای استان به دلایلی که هنوز مشخص نیست با این موضوع مخالفت کرده و تاکنون در این باره توضیحات روشنی ارائه نکرده است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.