ضرورت استفاده از فناوری‌های جدید برای پایش و نظارت در حوزه محیط زیست/ وجود 3 هزار صنعت آلاینده در کشور

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، پیش از ظهر امروز نشست معاونت انسانی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد. ایرج حشمتی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاطت محیط زیست اظهار کرد: مشکلات محیط زیست کشور حاصل از دهه‌های گذشته و ناشی از توسعه ناپایدار بوده است. در کشور ما توسعه بر اساس تنگناهای اقتصادی و تحریم‌ها و نگاه صرف اقتصادی سبب مشکلات زیست‌محیطی شده است که اکنون به شکل آلودگی هوا فرونشست خشکی تالاب‌ها و …. پدیدار شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای جلوگیری از افزایش این مشکلات باید در 3 بازه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت انجام شود. توان ما در جلوگیری از این مشکلات محدود است اما با این وجود تمام تلاش خود را می‌کنیم تا اوضاع محیط زیست از این بدتر نشود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه بیش از 3 هزار صنعت آلاینده در کشور وجود دارد، گفت: ما باید از فناوری‌های جدید برای پایش و نظارت استفاده کنیم. باید سوخت مناسب را برای استفاده در وسایل نقلیه در اختیار مردم بگذاریم. باید مسئولیت اجتماعی در ما ایجاد شود که خود نگهدار و حافظ محیط زیست شویم.

حشمتی خاطرنشان کرد: ما در خصوص تغییر اقلیم و مشکلات محیط زیستی که منشا طبیعی دارند کاری از دستمان برنمی‌آید اما در خصوص مسائلی که مربوط به فعالیت‌های انسانی است می‌توانیم فعالیت‌هایی را انجام دهیم که این تخریب‌ها را به حداقل برسانیم.

 

در حال تکمیل است ...

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.