دو خلبان خطوط هوایی فرانسه پس از درگیری در کابین خلبان از کار معلق شدند

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس به نقل از سی‌ان‌ان، شرکت هواپیمایی ایرفرانس روز دوشنبه تایید کرد که دو خلبان این خطوط هوایی در حالی که در کابین یک هواپیمای A320 که از ژنو به پاریس در حال پرواز بود، درگیر شدند و "حرکات ناشایستی" را از خود نسبت به یکدیگر بروز دادند.

این مشاجره که در ژوئن 2022 اتفاق افتاد، منجر به تعلیق هر دو خلبان شد که توسط ایرفرانس نامی از آنها ذکر نشده است.

سخنگوی این شرکت هواپیمایی در بیانیه‌ای گفت: این حادثه به سرعت و بدون هیچ تأثیری بر عملکرد یا ایمنی پرواز حل شد و پرواز به شکل عادی ادامه یافت.

وی افزود: خلبانان مربوطه در حال حاضر از پرواز معلق شده‌اند و منتظر تصمیم مدیریتی در مورد نتیجه/رسیدگی این حادثه هستند. ایرفرانس یادآوری می کند که ایمنی مشتریان و خدمه آن اولویت مطلق آن است.

اگرچه این حادثه دو ماه پیش رخ داد اما به دلیل خبری که هفته گذشته در روزنامه تجاری فرانسوی زبان لا تریبیون La Tribune منتشر شد و ادعا می‌کرد مسائل ساختاری بزرگ‌تری درباره ایرفرانس وجود دارد، علنی شد.

اداره تحقیق و تحلیل ایمنی هوانوردی غیرنظامی فرانسه  (BEA)که بر صنعت هوانوردی این کشور نظارت دارد، اعلام کرد که "یک توصیه ایمنی" در مورد انطباق این خطوط هوایی با رویه‌های پروازی صادر کرده است.

این توصیه با حادثه کابین خلبان در ژوئن صادر نشد بلکه پس از آن مطرح شد که یک هواپیمای ایرفرانس A330 که از برازاویل به پاریس سفر می کرد، شروع به نشت سوخت کرد و در 31 دسامبر 2021 در چاد فرود آمد.

گزارش BEA می‌گوید خلبان‌ها از رویه‌های نشت سوخت پیروی نمی‌کنند که نیازمند خاموش شدن موتور آسیب‌دیده برای کاهش خطر آتش‌سوزی است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.