مصر مانع از ورود خودروهای گردشگران اسرائیلی به شبه‌جزیره سیناء شد

یک روزنامه عبری زبان نوشت، مقامات مصری به گردشگران اسرائیلی اجازه ندادند خودروهایشان را که مجهز به دوربین بودند، وارد شبه‌جزیره سیناء کنند.

به گزارش ارز پرس، روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" نوشت، مقامات مصری به گردشگران اسرائیلی اجازه ندادند خودروهایشان را که مجهز به دوربین بودند، وارد شبه‌جزیره سیناء کنند.

به نوشته این روزنامه، طبق شکایات گردشگران اسرائیلی، مصر نگران است از این دوربین‌های پشتی نصب شده بر روی بعضی از خودروها در عملیات‌های جاسوسی استفاده شود و به همین دلیل از گردشگران می‌خواهد دوربین‌ها را بردارند تا به آنها اجازه عبور داده شود.

به نوشته "یسرائیل هیوم"، برداشتن دوربین‌ها کار نسبتاً پیچیده‌ای است که اگر قبلا در تعمیرگاه انجام شود، حدود ۱۰۰۰ شکِل (هر شکِل برابر ۰.۳۰ دلار آمریکا) هزینه می‌برد و کسی که بدون برداشتن دوربین به گذرگاه برسد، مصری‌ها به سادگی آن را برمی‌دارند و هزاران شکِل خسارت به خودروها وارد می‌کنند.

یسرائیل هیوم در ادامه توافقنامه کمپ دیوید میان مصر و رژیم صهیونیستی را یادآور شد و نوشت، هر یک از طرف‌ها در این توافق متعهد شد بر اساس قوانین مربوط به شهروندان و وسایل نقلیه، به شهروندان و خودروهای طرف دیگر اجازه ورود رایگان به اراضی طرف دیگر را بدهد و هیچ یک از دو طرف نمی‌تواند محدودیت‌های تبعیض‌آمیزی را برای آزادی رفت‌وآمد افراد و خودروها به اراضی‌اش اعمال کند اما طرف مصری درخواست‌های مکرر مقامات اسرائیلی برای افزایش سهمیه روزانه خودروهایی که از اراضی اشغالی وارد شبه جزیره سیناء می‌شوند، به ۵۰۰ دستگاه خودرو را رد می‌کند و در حال حاضر مصری‌ها اجازه ورود روزانه ۵۰ دستگاه خودرو را می‌دهند.

این روزنامه عبری زبان در پایان به نقل از وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نوشت، این مشکل مشخص است و ما در تلاش هستیم آن را از طریق سفارت‌مان در قاهره حل کنیم، در الحاقیه حمل‌ونقل در توافقنامه صلح با مصر که در سال ۱۹۸۰ به امضا رسید، تنها به خودروهایی اشاره شده که در آنها فناوری‌های آن سال‌ها وجود داشته و به فناوری‌های جدیدتر همانند دوربین‌ها اشاره‌ای نشده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.