شناسایی مواردی از ابتلا به ذات‌الریه مرگبار با منشأ ناشناخته در آرژانتین

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس؛ سه نفر در استان "توکومان" در شمال غربی آرژانتین از دوشنبه گذشته بر اثر ابتلا به ذات‌الریه شدید جان خود را از دست داده‌اند.

"مدینا رویز" وزیر بهداشت استانی در نشست خبری روز پنجشنبه توضیح داد که در مجموع 9 مورد ابتلا به این بیماری از جمله هشت نفر از پرستاران شناسایی شده‌اند که علائم آن‌ها بین 18 تا 23 اوت ظاهر شده است. دو نفر از پرستاران در یک کلینیک خصوصی در توکومان در روزهای دوشنبه و چهارشنبه جان باختند و وزیر استانی روز پنجشنبه از مرگ نفر سوم نیز خبر داد که زن 70 ساله از بیماران این درمانگاه بود.

وزیر بهداشت استانی تصریح کرد: «این بیمار به‌دلیل مشکل کیسه صفرا تحت عمل جراحی قرار گرفته بود سپس مجدداً تحت عمل قرار گرفت. از آن زمان به بعد نشانه‌های عفونت ریوی ظاهر شد که همزمان با علائم در سایرین بود.»

وی از این فرد به‌عنوان «بیمار صفر» یاد کرد اما گفت که موضوع در حال بررسی است.

ماریو رایو، متخصص بیماری‌های عفونی روز پنج‌شنبه اطمینان داد که «در حال حاضر هیچ مورد ابتلایی خارج از کلینیک خصوصی توکومان وجود ندارد.»

بررسی‌های بیشتر و عمقی‌تر در آزمایشگاه اصلی آرژانتین در بوئنوس آیرس در حال انجام است و به‌زودی نتایج آن اعلام می‌شود. مدینا روز چهارشنبه اعلام کرد که در حال حاضر بیماری‌های کووید19، آنفلوآنزا و "هانتاویروس" به‌طور خاص منتفی شده است.

وی توضیح داد که علائم رایج «مشکل تنفسی شدید همراه با ذات‌الریه» است و سی‌تی‌اسکن سینه بسیار شبیه کووید است اما این بیماری رد شده است.

از 6 بیماری که همچنان مبتلا هستند، چهار نفر با علائم جدی در بیمارستان بستری هستند و دو نفر در قرنطینه در خانه تحت نظر قرار دارند.

وزیر بهداشت استانی روز چهارشنبه درباره منشا این بیماری گفت که می‌تواند از یک عامل عفونی باشد اما «عامل سمی یا زیست محیطی» را نمی‌توان مستثنی کرد؛ بنابراین بررسی‌هایی روی سیستم‌های آب و تهویه کلینیک نیز در حال انجام است.

بر اساس گزارش یورونیوز، به گفته وزیر بهداشت استان، تا به امروز هیچ موردی در تماس نزدیک بیماران شناسایی نشده است که به اعتقاد این مقام، خبر «مثبتی» به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.