لاپید دستور افزایش نیروهای پلیس در شهرهای عربی-یهودی را صادر کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وزیر امنیت داخلی و نیز رئیس پلیس این رژیم دستور داد تعداد نیروهای پلیس را در شهرهایی که عرب‌ها و یهودیان در آن اسکان دارند، افزایش دهند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز با انتشار رشته توییت‌هایی اعلام کرد، "در پی ماجرای قتل مادری در "اللد" و خشونت‌های روبه‌افزایش در منطقه عربی، امروز صبح با عومر بارلیو، وزیر امنیت داخلی، یعقوب شبتای، رئیس پلیس و بیتون، فرمانده منطقه مرکزی گفتگو کردم".

لاپید اظهار کرد: (در این دیدار) رویکرد عمومی درباره این ماجرای قتل در شهر "اللد" و تلاش‌های انجام شده و روند تحقیقات در این خصوص را بررسی کردیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: (همچنین در این دیدار) تاکید کردم که خشونت‌ها و قتل، به احساس امنیت شهروندان و روال عادی زندگیشان آسیب می‌زند، دستور دادم حضور نیروهای پلیس در شهرهای مختلط (عربی-یهودی) و به شکل ویژه در شهر "اللد" برای جلوگیری از اقدامات انتقام‌جویانه افزایش پیدا کند.

به نوشته روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، روز دوشنبه "منار هواری حجاج" (۳۴ ساله) و خضرة دختر ۱۴ ساله او در اثر تیراندازی جان خود را از دست دادند و مریم دیگر دختر این خانواده نیز تا حدودی زخمی شد.

طبق گزارش آحارونوت، این مادر و دو دختر دوقلویش در ساختمانی که در آن سکونت دارند، هدف تیراندازی قرار گرفتند و گمان می‌رود همسر منار که با او اختلافاتی داشته، با همدستی چند خلافکار دیگر مرتکب این قتل شده است.

در مناطق عرب‌نشین اراضی اشغالی خشونت‌ها و جنایات افزایش پیدا کرده‌ است، آخرین مورد آن نیز قتل نضال اغباریه ۴۴ ساله از ساکنان ام الفحم است که نیمه شب گذشته هدف تیراندازی گروهی ناشناس قرار گرفت.

تعداد قربانیان جنایات قتل در شهرهای عرب‌نشین اراضی اشغالی از ابتدای سال جاری میلادی به ۷۲ کشته رسیده که ۹ تن از آنها زن بوده‌اند.

برخی فعالان عرب دولت‌های پیاپی در اراضی اشغالی را به ناتوانی در مقابله با پدیده خشونت و جنایات در جامعه عربی و یا تدوین طرحی رسمی و جدی برای نابودی این پدیده متهم می‌کنند.

طبق آخرین آمار رسمی رژیم صهیونیستی، از مجموع ۹ میلیون و ۱۹۰ هزار سکنه اراضی اشغالی، تعداد شهروندان عرب فلسطینی (مسلمان و مسیحی) در اسرائیل یک میلیون و ۹۳۰ هزار تن است و آنها ۲۱ درصد از کل جمعیت ساکن در این اراضی را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.