لبنان: ترسیم مرزهای دریایی با اسرائیل پیچیده است

معاون رئیس پارلمان لبنان تأکید کرد که ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی موضوعی پیچیده است.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، الیاس بوصعب، معاون رئیس پارلمان لبنان در کنفرانس مطبوعاتی بعد از دیدار با میشل عون، رئیس جمهور لبنان گفت: هنوز مسائل زیادی درباره ترسیم مرزهای دریایی وجود دارد که حل نشده است، به این دلیل که این موضوع یک موضوع پیچیده است اما در مسیر درست پیش می‌رود. طرف سومی وجود دارد که می‌تواند درباره موضوع ترسیم مرزهای دریایی به ما کمک کند و آن شرکت توتال فرانسه است. میشل عون تماس‌هایی را در این باره برقرار خواهد کرد.

وی گفت که با میشل عون درباره تماس‌های اخیر صورت گرفته با آموس هوکشتاین، نماینده آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی که قرار است به زودی به بیروت سفر کند، صحبت کرده است.

بوصعب گفت: سفر هوکشتاین به معنای این نیست که وی راهکار نهایی را به همراه خواهد داشت بلکه یک اقدام مثبت اضافی برای حل اختلافات است. شرایط به خوبی پیش می‌رود و ماه سپتامبر سرنوشت ساز است. ما امیدواریم که به نتیجه مطلوب برسیم.

لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر منطقه‌ای به مساحت ۸۶۰ کیلومتر مربع در دریای مدیترانه که دارای منابع نفتی و گازی است، اختلاف‌نظر دارند.

مذاکرات غیر مستقیم میان بیروت و تل‌آویو اکتبر ۲۰۲۰ با نظارت سازمان ملل و با هدف تعیین مرزهای دریایی میان دو طرف آغاز شده و پنج دوره برگزار شد که آخرین آنها مه ۲۰۲۱ بود.

اخیرا منابع لبنانی اعلام کردند که لبنان و رژیم صهیونیستی به توافق درباره ترسیم مرزهای دریایی نزدیک شده‌اند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.