رزمایش ارتش تایوان به دنبال تمرین‌های نظامی چین

ارتش تایوان پس از هفته‌ها مواجهه با قدرتنمایی‌های چین در رزمایش‌هایش، اقدام به برگزاری رزمایشی با به کارگیری تانک‌ها و جنگنده‌های خود کرد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین که تایوان را به عنوان بخشی از خاک خود در نظر می‌گیرد، از زمان سفر ماه گذشته میلادی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه، رزمایش‌هایی را در اطراف این جزیره برگزار کرده است.

سون لی فانگ، سخنگوی وزارت دفاع تایوان در سفری به منطقه پینگتونگ در جنوب تایوان برای تماشای این رزمایش به خبرنگاران گفت: تمرین آمادگی رزم زمینی یک وظیفه ضروری نیروهای مسلح تایوان و همچنین کاری است که ما باید هر روز و هر لحظه انجام دهیم.

وی افزود: از جنبه عملیات‌های دفاعی در تایوان و جزایر اطراف آن، ما تمرینات خود را با رویکرد واکنش به تهدیدات بر اساس شرایط زمین و کسب توانایی جنگیدن در همه جا انجام می‌دهیم تا ماموریت خود برای افزایش آمادگی رزمی را به انجام برسانیم.

نیروهای مسلح تایوان به‌رغم برخورداری از تسلیحات و تجهیزات پیشرفته به لحاظ عددی در برابر نیروهای ارتش چین کوچک هستند. تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان بر برنامه نوسازی ارتش این جزیره نظارت داشته و افزایش هزینه‌های دفاعی را در اولویت قرار داده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.